خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

مداحان نقش بی‌بدیل در ظرفیت‌سازی فرهنگی اقتصاد مقاومتی دارند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۰۶۹

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: مداحان اهل بیت نقشی قابل توجه و بی بدیل در ظرفیت سازی فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در نشست کانون مداحان و شاعران آیینی این شهرستان گفت: مداحان نقشی قابل توجه و بی بدیل در ظرفیت سازی فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به مداحان و شاعران توصیه کردند«منبر جامع، منبری است که در ابتدا به پند و اندرز بپردازد» تصریح کرد: یکی از موضوعات و شاخه های پندیات در منابر می تواند تبیین اقتصاد مقاومتی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه در زندگی ائمه معصومین می توان الگوهای مناسبی از اقتصاد مقاومتی، کار، تلاش و تولید را پیدا کرد، اظهار داشت: مداحان باید با بیان این نمونه های تاریخی، فرهنگ کار و تولید را تبیین و مخاطب را به این امر تشویق کنند.

حجت‌الاسلام مردان افزود: مبلغان و مداحان باید به تطبیق وقایع تاریخ صدر اسلام با وضعیت کنونی کشور اقدام کنند و ترویج و تبیین طرح اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: توجه ویژه به مفهوم شعار سال در اشعار و سروده ها و تشریح راهکارهای اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی است که مداحان می توانند با التزام به آن، خود را در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی سهیم کنند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل، نقش و جایگاه مداحان را در فرآیند تبلیغ دین بسیار تأثیر گذار و سرنوشت ساز خواند و خاطر نشان کرد: این جایگاه، رسالت مداحان را در قبال جامعه حساس تر و سنگین تر می‌کند.

این مقام مسؤول، در ادامه با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) که دنیا بازاری است که عده ای با تلاش خود سود می‌برند و عده ای هم متضرر می شوند، تصریح کرد: مداحان از موقعیت اجتماعی خود و عنایتی که از سوی اهل بیت(ع) به آنان شده باید در جهت نشر ارزش های اسلامی حداکثر بهره را ببرند.

در ادامه این نشست، محمد صالحی رئیس کانون مداحان آران و بیدگل گزارشی از فعالیت های این کانون در سال گذشته ارائه کرد و سپس برنامه های آتی کانون بررسی و برنامه ریزی شد.

یادآور می‌شود؛ کانون مداحان و شاعران آیینی تشکّلی از منتخبان مداحان و شاعران هستند که با فرآیند انتخابات، تعیین و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شاعران می پردازند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز