خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان در گفت‌وگو با ایلنا:

تیراژ مطبوعات و کتب در سطح پایینی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۰۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: مقایسه تیراژ مطبوعات داخلی و خارجی نشان از تیراژ بالای مطبوعات در کشورهای توسعه یافته دارد و متاسفانه تیراژ مطبوعات و کتب ما در سطح پایینی قرار دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، امروز شنبه(28فروردین) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان، ضمن نقد نوع تربیت برخی دانش آموزان و محدود کردن توانایی آنها در کسب معدل بالاتر و حافظه محور گفت: در مدارس ما استعدادهای مختلفی از نویسندگی و ادبیات وجود دارد که بایستی شناسایی و جذب شوند و افتتاح سرای اهل قلم در همین راستاست و امید است در راستای کشف و شناسایی استعدادهای دانش آموزی منطبق با اهداف سند تحول بنیادین تاثیر عمیقی داشته باشد.

تمجیدی ادامه داد: مقایسه تیراژ مطبوعات خارجی و داخلی نشان از تیراژ بالای مطبوعات در کشورهای توسعه یافته دارد و متاسفانه تیراژ مطبوعات و کتب ما در سطح پایینی قرار دارد و این می طلبد تا با شناسایی دانش آموزان مستعد و راهنمایی و پرورش آنها بتوانیم در آینده شاهد نویسندگان لایقی باشیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد فضا برای دانش آموزان در نوشتن خاطرات و یادداشت های کوتاه خاطر نشان کرد: فضای مدرسه باید به نحوی باشد که استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان شکوفا شود و دانش آموزان از طریق انتشار روزنامه دیواری و ... تمایلات و درونیات خود را منعکس کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان با مقایسه محتوای آموزشی کشورهای مختلف اضافه کرد: در اغلب کشورها درس انشا در مدرسه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خلاقیت دانش آموزان را شکوفا می کند.

 این مقام مسئول فرهنگی استان زنجان، از دانش آموزان خواست تا با مطالعه کتب و داستان های معروف و اثرگذار جهان، زمان و توان مطالعه خود را افزایش دهند و با پشتکار به تلاش های خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز