خبرگزاری کار ایران

رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

نگران انتقال بیماری‌های مدفوعی و دهانی در مناطق سیل‌زده هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۷۷

رییس اورژانس کشور گفت: نگران انتقال بیماری‌های مدفوعی و دهانی در مناطق سیل زده هستیم.

صابری نیا؛ رییس اورژانس کشور گفت: در بحران سیل اخیر تنها یک مورد غرق شدگی، دو مورد مفقودی و سه مورد صاعقه زدگی وجود داشت و با مدیریت بحران کاملی که وجود داشت میزان تلفات جانی حداقل بود.

رییس اورژانس کشور گفت: در بازدیدهای میدانی نگاه معاونت بهداشتی به اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان زیر ۵ سال، ‌ زنان باردار و افراد مسن بالای ۶۰ سال متمرکز شده و موجب شد؛ آسیب ناشی از شرایط ناپایدار جوی را نداشته باشیم و این یکی از نقاط عطف در این مدیریت بحران بود.

صابری نیا گفت: البته فعالیت‌های اورژانس همچنان ادامه دارد و در این خصوص هنوز نگرانی‌های از جمله انتقال بیماری‌های مدفوعی، دهانی و بیماری‌های منتقله از طریق آب را در مناطق سیل زده داریم از جمله در منطقه پل دختر به خاطر قطع آب شرب و انتقال آب از طریق تانکر و همچنین قطعی راه‌های مواصلاتی که در سیل اتفاق افتاده است، وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر کار‌شناسان بهداشت محیط و بهداشت بیماری‌ها به صورت فعال و ۲۴ ساعته دارند کار خود را انجام می‌دهند و امیدورایم در یکی تا دو روز اینده به شرایط مطلوبی برسیم.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد:  اورژانس و ورزات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز آماده باش هستند و کار خود را انجا م می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز