خبرگزاری کار ایران

لزوم تجهیز ورزشگاه‌ها به گیت‌های بازرسی الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۴۰

فرمانده یگان ویژه پایتخت با بیان اینکه دیدار دو تیم استقلال و پیروزی در نظم و بدون حادثه برگزار شد، گفت : 4 گردان یگان ویژه و نیروهای یگان " اسواران"، در دیدار " سرخابی‌ها در ورزشگاه آزادی حضور فعال داشتند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید مطهری زاده با اشاره به  برگزاری دربی 82 در ورزشگاه آزادی گفت : این بازی از حساسیت ویژه ای برخوردار بود چراکه نتیجه بازی؛ جایگاه دو تیم استقلال و پیروزی را در جدول به شکل محسوسی تغییر می داد.

فرمانده یگان ویژه پایتخت افزود: با توجه به حساسیت بازی، نیروی انتظامی  از یک هفته پیش جلسات متعددی در خصوص چگونگی اجرای برنامه ها و تعیین راهبردها در راستای تامین نظم و امنیت ورزشگاه برگزار کرد.

برنامه ریزی پلیس برای برگزاری شهرآوردی امن

وی با بیان اینکه 48 ساعت پیش از بازی جلسات ویژه ای با فرماندهان گردان ها و مسئولان یگان ویژه نیز برگزارشد، عنوان کرد : کنترل تردد افراد، نحوه و چگونگی بازرسی، کنترل درگاه های ورودی و اطراف ورزشگاه و تعیین وظایف نیروهای مستقر، محور برگزاری این جلسات بود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد : نیروهای یگان ویژه 24 ساعت پیش از بازی در ورزشگاه مستقر و اقدامات خود را آغاز کردند.

فرمانده یگان ویژه پایتخت با بیان اینکه علاوه بر برگزاری دربی 82، در مجاورت این بازی ، مسابقات انتخابی کشتی نیز در حال برگزاری بود، گفت : برگزاری همزمان مسابقات فوتبال و انتخابی کشتی،مسئولیت یگان ویژه را در راستای تامین نظم و امنیت سنگین تر کرد.

وی با اشاره به حضور خیل عظیم تماشاچی در ورزشگاه یادآور شد : در این دیدار ، تعداد تماشاگران قابل توجه و بی سابقه بود،130 هزار تماشاگر برای تماشای بازی دو تیم استقلال و پیروزی در استادیوم حضور داشتند و تعدادی نیز به دلیل تکمیل ظرفیت استادیوم در خارج از  ورزشگاه بودند.

مطهری زاده عنوان کرد: نظم و امنیت این دیدار را ، 4 گردان یگان ویژه، یگان نیروهای "اسواران" تامین کردند.

حضور پلیس "اسب سوار" در ورزشگاه آزادی

وی در خصوص به کارگیری پلیس اسب سوار در این بازی اشاره کرد : حضور یگان "اسواران" برای سومین بار در طول برگزاری بازی ها محقق شد و اتخاذ این رویکرد به این دلیل بود تا در شرایط و موقعیتی هایی که امکان " گشتزنی خودرویی " سخت و یا ناممکن است از ظرفیت این یگان نیز در تامین امنیت بهره برداری شود .

لزوم تجهیز ورزشگاه آزادی به گیت های بازرسی الکترونیکی

این مقام انتظامی هم چنین با بیان اینکه متاسفانه در روند بازرسی، نظارت و کنترل ها شیوه سنتی غالب است ، افزود : لازم است در راستای ارتقاء امنیت ، ورزشگاه به گیت بازرسی های الکترونیکی مجهز شود .

وی اضافه کرد : ساختار ورزشگاه، نیز مشکلاتی را در خصوص نحوه کنترل ایجاد کرده ، درگاه های متعددی برای ورود تماشاگران وجود دارد و شایسته است زیر ساخت های لازم ایجاد شود.

مطهری زاده بیان کرد: با وجود حضور چند هزار نفری علاقمندان به فوتبال، این بازی نیز با حضور مقتدرانه نیروی انتظامی با نظم و امنیت و بدون هیچ حادثه ای برگزار شد.

گفتنی است هشتاد و دومین دیدار دو تیم فوتبال استقلال و پیروزی جمعه 27 فروردین ماه برگزار و با نتیجه 4 بر 2 ، به نفع سرخ پوشان به اتمام رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز