خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:

مدارس مشارکتی با کمیساریای پناهندگان سازمان ملل دو برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۰۳

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: شمار مدارس ساخته شده با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در دولت یازدهم افزون بر دو برابر شده است.

به گزارش ایلنا، شاهین نوش آبادی در آیین افتتاح آموزشگاه شهید حبیب زاده شیراز اظهارکرد : قبل از سال 92، هفت مدرسه و بعد از آن در دوره دولت تدبیر و امید، هشت مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان های مختلف کشور ساخته شده است.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال 95 نیز ساخت چهار آموزشگاه جدید در استان های مختلف کشور به این شیوه در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد : این مرکز متولی تحصیل تمام دانش آموزان اتباع خارجی است که شمار آنها هم اینک 410 هزار دانش آموز در سراسر کشور را شامل می شود که از این تعداد، حدود 360 هزار نفر ازدانش آموزان از اتباع کشور افغانستان هستند.

نوش آبادی خاطرنشان کرد : فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 94 مبنی بر فراهم شدن زمینه تحصیل همه اتباع خارجی، موجب شد که 48 هزار دانش آموز از اتباع افغان غیرمجاز در مدارس سراسر ایران نام نویسی و مشغول تحصیل شوند.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش افزود : کمکی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای ساخت این مدارس داشته خوب است اما خواهان افزایش این کمک ها هستیم.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه، آموزشگاه شهید حبیب زاده در شیراز با کمک هشت میلیارد ریالی این کمیساریا ساخته شده است و از اعتبارات دولتی نیز شش میلیارد ریال هزینه شده اما انتظار این است که همه هزینه های ساخت مدارس برای تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی را کمیساریا بپردازد.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، کمک های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به امرآموزش دانش آموزان اتباع خارجی در ایران را 36 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این در حالی است با احتساب هزینه 20 میلیون ریالی آموزش برای هر دانش آموز در مدارس، دولت و وزارت آموزش و پرورش ایران حدود هشت هزار میلیارد ریال برای آموزش دانش آموزان اتباع خارجی هزینه می کنند بنابراین کمک های کمیساریا با هزینه های دولت ایران در امر آموزش پناهندگان متناسب نیست.

نوش آبادی افزود: در جلسه هفته گذشته با نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران از وی خواستیم که خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان به خوبی به اطلاع جهانیان برسد و کمک های این کمیساریا با هزینه های صورت گرفته متناسب شود.

گفتنی است؛ آموزشگاه شهید رجبعلی حبیب زاده ناحیه 3 شیراز،با  ۱۲ کلاسه و اعتبار ۸ میلیارد ریال در زیر بنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع ،با مشارکت مالی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل آموزش و پرورش فارس ساخته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز