خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیازمند شناخت ظرفیت‌های داخلی و رفع موانع اداری است

وزیر کشور گفت: پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیاز به تلاش و مداومت بیشتر و خارج از روال عادی و رفع موانع بروکراسی دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای مشورتی اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور اظهار کرد: مهمترین موضوع امسال که دولت پیگیری خواهد کرد بحث اقتصاد مقاومتی است و نگاه مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در پیام نوروزی امسال و سخنرانی ابتدای سال در مشهد مقدس حاکی از اهمیت فوق‌العاده موضوع است و توقعات ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی باید برآورده شود.

وی واگذاری اختیارات به استان‌ها، رفع موانع اداری و ایجاد الگوی اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در بعد شرایط طبیعی استان‌ها، مدیریت کارآمد و مزیت‌های استان‌ها می‌تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی با محوریت مردمی‌کردن کارها بسیار موثر باشد.

رحمانی‌فضلی همچنین بر لزوم مدیریت چالاک برای اجرای طرح‌های ملی در استان‌های مستعد کشور و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قانونی تاکید کرد.

در این جلسه فروزان‌مهر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و اعضای شورا، نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسی خود را برای اجرای دقیق طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان‌ها مطرح کردند و مقرر شد در جلسه آتی شورای اقتصاد مقاومتی مباحث مربوط به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها پیگیری شود.

 

کد خبر : ۳۶۱۵۷۰