خبرگزاری کار ایران

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با ایلنا :

سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به فروش رفت

سال 94 تامین مالی که از طریق فروش اوراق بدهی انجام شد رقمی به ارزش 8 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان مربوط به اوراق خزانه اسلامی و 3 هزار میلیارد تومان آن مربوط اوراق مربوط به سایرشرکت‌ها بود.

محمدیوسف امین داور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا تامین منابع مالی پروژه‌های بزرگ در کشورهای دیگر از سوی بازار سرمایه و تامین مالی پروژه های کوچک و متوسط از طریق بانک‌ها صورت می گیرد؟ اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع در ایران نیز آغاز شده است و نقش بازار سرمایه پررنگ تر از گذشته شده است.

مدیرسرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه با اشاره به انتشار اوراق بدهی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال 94 تامین مالی که از طریق فروش اوراق بدهی انجام شد رقمی به ارزش 8 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان مربوط به اوراق خزانه اسلامی و 3 هزار میلیارد تومان آن مربوط اوراق مربوط به سایر شرکت‌ها بود.

وی گفت: این چرخ راه افتاده و حرکت آن هر روز تندتر نیز خواهد شد، البته در بازار سرمایه بحث پروژه‌های کوچک و بزرگ مطرح نیست بلکه موضوع سرمایه‌های کوتاه مدت و یا بلندمدت مطرح است.

امین داور با بیان اینکه اوراق بدهی از زمان انتشار تاکنون رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: گسترش بازار بدهی تامین مالی دولت را قاعده مند می‌کند و این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشد.

 

 

 

کد خبر : ۳۶۱۲۴۲