خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

دولت، محور اقتصاد مقاومتی است/ از بنگاه‌های کوچک حمایت شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از بنگاه‌های کوچک حمایت شود، گفت: دولت، محور اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله ناصر امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به مناسبت ایام رجب و ولادت امام محمدباقر و همچنین ولادت امیرالمونین حضرت علی و بعثت حضرت محمد(ص) و گرامیداشت سال نو و با سپاس از دست‌اندرکاران انرژی هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای، به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب این موضوع را اولویت نخست کشور خواندند و گفتند اگر در این زمینه موفق شویم، در هر زمینه دیگری موفق خواهیم بود.

او افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند، دولت، محور اقتصاد مقاومتی است.

امامی کاشانی با بیان این که بحث اقتصاد، بحث علمی و فنی است، گفت: نماز جمعه جای بحث فنی و علمی نیست، ولی بنده قصد دارم به فرهنگ اسلام اشاره کنم. یکی از مسائل مهم در فرهنگ اسلام این است که بیکاری را نمی پذیرد و می‌گوید باید کار ایجاد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: اگر کسی از ما کمکی بخواهد به او می دهیم، اما اگر از ما کمکی نخواهد، خداوند او را بی‌نیاز می‌کند، همانگونه که رهبر انقلاب درباره لزوم سر و سامان بخشیدن به اقتصاد فرمودند که اگر صادقانه به دنبال استغنا برویم، خداوند کمک می‌کند.

او اضافه کرد: این حدیث نشان می‌دهد که پیغمبر اکرم بیکاری را قبول ندارد و نکته اینجاست که در کشور ما که بیشتر جوانانش تحصیلات عالی دارند، باید وضعیت اشتغال به گونه‌ای باشد که با زمانه ما تطابق داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه موقت تهران اظهار کرد: شنیده‌ام کشور چین در بحث صنایع کوچک سرمایه‌گذاری خوبی می کند و این شیوه حمایت از صنایع کوچک از طریق وام دادن به بنگاه‌های کوچک، می‌تواند راهگشا باشد که دولت باید با تشکیلاتی کردن و نظام‌مند کردن این شیوه، در راستای ایجاد شغل تلاش کند.

خطیب موقت جمعه تهران در پایان با بیان اینکه هر جا ملت ما حضور داشت، مشکل را از پیش رو کنار زد، گفت: باید همه دست به دست همدیگر بدهیم، سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری کنند و تشکیلاتی برای نظارت بر روند کار ایجاد کنیم و به خاطر خدا، با محوریت بخشیدن تدبیر و با کنار گذاشتن خرده حساب‌ها، به میدان بیاییم تا ببینیم هر کسی برای پیشرفت کشور، می‌تواند چه کار کند.

کد خبر : ۳۵۹۶۴۸