خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شود؟

نبرد سخت سرخ‌ها در انزلی پیش از دربی

پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در ادامه بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، روز شنبه تیم پرسپولیس در انزلی به مصاف ملوان می‌رود و نفت‌تهران از پدیده خراسان پذیرایی خواهد کرد.

ملوان-پرسپولیس؛ نبرد سخت سرخپوشان در تالاب 

دیدار دو تیم پرسپولیس و ملوان بندر انزلی همیشه جزء بازی‌های جذاب لیگ بوده است و از آن دسته بازی‌هایی است که نمی‌توان از قبل پیش بینی‌اش کرد.

پرسپولیس تهران با برد شیرینی که در بازی با سیاه جامگان به دست آورد نه تنها در جمع مدعیان قهرمانی ماند بلکه اختلافش را با صدر جدول کم‌تر هم کرد و با توجه به دیدار سختی که استقلال تهران با سپاهان اصفهان دارد حتی ممکن است قبل از دربی پرسپولیس بالاتر از استقلال قرار بگیرد. برد این بازی سخت در انزلی می‌تواند روحیه بازیکنان پرسپولیس را برای بازی دربی تا حد زیادی بالا ببرد اما آیا پرسپولیس می‌تواند در دیداری که برانکو از آن به عنوان سخت‌ترین بازی لیگ نام برده است تیم سخت‌کوش ملوان را شکست دهد یا خیر؟

از نکات قابل توجه این دیدار می‌توان  به دو اخطاره بودن بازیکنان کلیدی پرسپولیس اشاره کرد،مهدی طارمی، بابک حاتمی، محمد انصاری، جری بنگستون، محسن مسلمان و کمال کامیابی نیا دو کارته‌های پرسپولیس هستند و در صورت گرفتن کارت زرد از بازی در دربی محروم می‌شوند. آیا بازیکنان دو اخطاره پرسپولیس در شرایط حساس کنونی جدول از ترس از دست دادن دربی محتاط بازی می‌کنند؟

نکته قابل توجه دیگر حضور پرسپولیسی ‌های سابق در ترکیب ملوان و انگیزه بالای آن‌ها در تقابل با پرسپولیس است ، پژمان نوری ، مازیار زارع و مهرداد اولادی از چهره‌های محبوب هواداران پرسپولیس در زمان حضورشان در این تیم بوده اند. ضمن اینکه حسین ماهینی و حسین کنعانی زادگان دیگر پرسپولیسی‌هایی هستند که به دلیل گذراندن خدمت سربازی در ملوان بازی می‌کنند.

در طرف دیگر میدان ملوان بندر انزلی قرار دارد که همیشه گربه سیاه استقلال و پرسپولیس بوده است و کم‌ پیش آمده که پرسپولیس و استقلال بتوانند به راحتی از این تیم امتیاز بگیرند. ملوان که تا اینجای فصل نتایج مطلوبی نگرفته است چند هفته پیش محمد احمدزاده را جایگزین حمید استیلی کرد تا شاید در بازی‌های باقی مانده بتواند روند رو به رشدی را در پیش بگیرد  وخودش را از خطر سقوط نجات دهد.

باید منتظر باشیم و ببینیم این دیدار پرسپولیس را به صدر و قهرمانی نزدیک می‌کند یا ملوان را در خطر سقوط قرار می‌دهد.

نفت-پدیده؛ روند رو به رشد کدام تیم ادامه پیدا می‌کند؟

در دیگر بازی روز شنبه، تیم نفت تهران در حالی به مصاف پدیده مشهد می رود که در دو بازی آخر خود توانسته است شش امتیاز با ارزش را کسب و در میان ناباوری خود را به کورس قهرمانی نزدیک‌تر کند. شاگردان منصوریان در صورتی که بتوانند این دیدار را با برتری خود تمام کنند، این شانس را خواهند داشت تا با کم شدن اختلاف امتیازشان با دیگر مدعیان، به صورت مستقیم در کورس قهرمانی قرار بگیرند.

 در سوی دیگر تیم پدیده مشهد هم که در نیم فصل دوم لیگ جزو تیم‌های بسیار باثبات بوده و روند خوبی را طی می‌کند، با اندیشه حفظ این وضعیت و کسب امتیاز از این بازی سخت وارد زمین خواهد شد. رضا مهاجری و شاگردانش با نتایج خوبی که در هفته‌های گذشته گرفته‌اند، دیگر نگرانی در خصوص قرارگرفتن در منطقه خطر و سقوط ندارند و با توجه به بضاعتی که دارند، بیشتر به فکر حفظ رتبه تک رقمی خود در جدول خواهند بود.

شنبه 21فرودین

ملوان بندرانزلی – پرسپولیس-  ورزشگاه تختی انزلی ساعت 17 و 30 دقیقه

نفت تهران- پدیده خراسان- ورزشگاه تختی ساعت 17 و 30 دقیقه

 

 

 

 

کد خبر : ۳۵۹۳۶۵