خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات:

تغییری در تصمیم شورای نگهبان در مورد انتخابات اصفهان ایجاد نشده است

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: تغییری در تصمیم شورای نگهبان در مورد انتخابات اصفهان ایجاد نشده است.

به گزارش ایلنا، سیامک ره‌پیک در ارتباط تلفنی با بخش خبری نیمروز شبکه یک سیما گفت: در جلسه اخیر شورای نگهبان گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده مربوط به برگزاری انتخابات در پنج حوزه باقی مانده ارائه شد و اعضا در خصوص هر یک از حوزه‌های انتخابیه تصمیماتی اتخاذ کردند.

او افزود: از پنج حوزه انتخابیه،‌ چهارحوزه که بازرسی انجام شده بود گزارش‌ها ارائه‌ و صحت انتخابات سه حوزه تائید شد. در یکی از حوزه‌های انتخابیه از مجموع 5 حوزه نیز آرای بازشماری و تصمیم گرفته شد که انتخابات در آن حوزه نیز تائید شود، زیرا نتیجه بازشماری تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.

او گفـت: البته از این 5 حوزه انتخابیه که صحت 4 حوزه تائید شد در یک حوزه انتخابیه با توجه به گزارش‌هایی که دریافت شده بود آرای برخی صندوق‌ها به علت تخلفات ابطال شد، اما در نتیجه عمومی انتخابات در آن حوزه تاثیری ایجاد نشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی گفت: فقط یک حوزه انتخابیه باقی مانده است که با توجه به گزارش‌های ارائه شده و آرای نزدیک منتخبان که می‌توانست در یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن انتخابات تاثیر داشته باشد بحث‌هایی مطرح و نتیجه این شد که در فرصت کوتاهی کل آرای این حوزه باز شماری شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: بر این اساس کار بررسی انتخابات در 206 حوزه انتخابیه به پایان رسید و یک حوزه باقی مانده با توجه به گزارش‌ها و لزوم رعایت حقوق مردم در آرایی که به صندوق ریخته بودند نیازمند  بازشماری آرا است و اوایل هفته آینده نتیجه آن اعلام می‌شود.

ره‌پیک در پاسخ به این پرسش که آیا در نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان برای حوزه‌هایی که قبلا صحت برگزاری انتخابات در آن اعلام شده است تغییری ایجاد می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پرونده این حوزه‌ها طبق گزارش‌ها و‌ بازرسی‌ها به طور تفصیلی در شورا مطرح و طبق قانون با رای اکثریت مطلق درباره آنها تصمیم‌گیری شد تغییری در تصمیم‌های قبلی ایجاد نشده است.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره تدارکات مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: با توجه به هماهنگی‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در این باره آمادگی کامل دارند و انتخابات در حوزه‌هایی که به مرحله دوم کشیده شده است بدون هیچ مشکلی به خوبی برگزار می‌شود.

ره‌پیک همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مباحث مطرح درباره آرای یکی از منتخبان حوزه انتخابیه اصفهان تاکید کرد: تصمیم شورای نگهبان براساس موازین و چارچوب‌های قانونی بوده و در تصمیم‌های قبلی تغییری ایجاد نشده است.

کد خبر : ۳۵۹۳۳۸