خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

یارانه تا 2 ماه دیگر همانند سال 94 پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت گفت: یارانه تا 2 ماه دیگر همانند سال 94 پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر برنامه دولت برای یارانه در سال 95 اظهار داشت: براساس قانون دو دوازدهم فعلا مجبوریم به روش ماه‌های گذشته در سال 94 تا دو ماه آینده ادامه دهیم.

وی افزود: تا زمانی که مجلس محترم قانون بودجه 95 را به تصویب برساند و نحوه توزیع یارانه‌های نقدی به دولت ابلاغ شود وضعیت پرداخت یارانه به منوال گذشته خواهد بود.

نوبخت همچنین درباره برگزاری مراسم امروز در جمع خبرنگاران افزود: به منظور تقسیم کار ملی با مدیران استانی و مسئولان برخی دستگاه‌های اجرایی گردهمایی برگزار کردیم تا برنامه‌ها را در چارچوب اقتصاد مقاومتی بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فردا نیز قرار است در قالب 4 کارگروه نحوه فعال‌کردن واحدهای تولیدی غیرفعال و نیز واحدهایی که در حال احداث هستند و بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون رئیس‌جمهور متذکر شد: مسلماً با برنامه‌ریزی‌های جدید ظرف ماه‌های آینده شاهد افزایش تولید و اشتغال براساس نیاز استان‌ها خواهیم بود.

نوبخت ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از بنگاه‌های ما در زمینه صنعت است و نیازمند فعال شدن سرمایه در گردش که در حال حاضر از 36 هزار واحد تولیدی 7 هزار واحد آن راکد است که باید در زمینه تولیدات دانش‌بنیان و نیازهای تولید برای صادرات و افزایش تولید، عرضه و تقاضا در بازار اقدامات لازم صورت گیرد و عمده تمرکز ما روی رکود واحدهای صنعتی است.

وی گفت: از 670 هزار واحد صنعتی جدید بیشترین اشتغال در حوزه خدمات و کشاورزی بوده اما متاسفانه وزیر صنعت نتوانست جذب نیروی زیادی داشته باشد، این در حالی است که 67 هزار میلیارد تومان در واحدهای صنعتی سرمایه‌گذاری شد اما نیاز به سرمایه در گردش هستند.

سخنگوی دولت در پایان گفت: همه نیروهای انسانی در گستره ایران می‌توانند در این واحدها مشغول شوند، البته انجام این طرح‌ها بدون برنامه‌ریزی استانداران قابل انجام نیست و باید در یک تشریک مساعی و تقسیم کار مسئولان ملی به این مهم توجه کنند.

کد خبر : ۳۵۹۱۲۲