خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی

فعالیت دهیاری‌ها در آذربایجان غربی باید ساماندهی شود

معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی گفت: ارتقاء شاخص‌های توسعه و بهبود آن بخصوص در بخش‌های اقتصادی نظیر اشتغال جوانان روستایی و معیشت خانواده‌های روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در حوضه روستا است که به همین منظور نیز باید با برنامه ریزی جامعی رئوس فعالیت‌ها و مسئولیت‌های دهیاری‌ها نیز ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، تقی کهوریان در دیدار با کارکنان دفتر امور روستایی استانداری گفت: با سیاستگذاری‌های دولت و ارائه مشوق‌ها به سرمایه گذاری‌ها در بخش روستا؛ برای استقرار فعالیت‌های تولیدی که اشتغال زایی دارند در مناطق روستایی باید تلاش شود و در این رابطه کار‌شناسان دفتر روستایی نقش مهمی را برعهده دارند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: شناسایی و معرفی مزیت‌های سرمایه گذاری در مناطق روستایی متناسب با ظرفیت موجود در منطقه، جلب مشارکت روستاییان در تشکیل تعاونی‌های روستایی و آموزش و ارائه راهکارهای مفید برای اجرایی طرح‌های عمرانی و تولیدی تاثیرگذاردر توسعه متوازن در مناطق روستایی از مهم‌ترین وظایف مدیران و کار‌شناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در سال ۹۵ است.

تقی کهوریان با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و تعویق یکساله زمان اجرای آن از سوی مجلس شواری اسلامی نیز اظهار داشت: در نخستین اقدام باید یک برنامه کوتاه مدت یکساله برای سال ۹۵ تدوین شود و در آن گامهای که برای توسعه و عمران روستا لازم است تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام کار براساس برنامه مشخص، جدیت در کار و پیشبرد برنامه و نظارت و پایش کار‌ها براساس طراحی‌ها انجام شده از مسئولیت‌های مهم دفتر امور روستایی است که باید با اهتمام جدی و هماهنگی و انسجام میان دستگاههای اجرایی در حوزه روستا اهداف ترسیم شده محقق شود.

در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و معاونین و کار‌شناسان این دفتر در خصوص فعالیت‌ها، برنامه‌ها و موانع و مشکلات در اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی در مناطق روستایی گزارش دادند.

کد خبر : ۳۵۹۱۱۶