خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان

مشارکت بخش خصوصی در پیشگیری و امداد و نجات ضروری است

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، بر ضرورت جلب مشارکت‌های بخش خصوصی در اقدامات پیشگیرانه و امداد و نجات حوادث دریایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز یونس رنجکش در اولین جلسه تخصصی کمیته‌های ۸ گانه ستاد ساماندهی سواحل دریای استان گیلان بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در تامین منابع مالی توسط دولت وجود دارد باید بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ساماندهی سواحل و اقدامات پیشگیرانه استفاده کنیم.

رنجکش تصریح کرد: یکی از بهترین محور‌های سیاست گذاری در ساماندهی سواحل دریای استان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که باید کلیه اعضای کمیته‌های مربوطه زمینه‌های مشارکت این بخش را بهتر فراهم کند.

وی تاکید کرد: باید به بخش خصوصی اطمینان داده شود که هرگونه هزینه در بخش ارائه خدمات مطلوب به گردشگران سرمایه گذاری آنان در این زمینه است و آنان می‌توانند از این سرمایه گذاری خود بهره‌مند شوند.

رنجکش یاد آور شد: در بخش پیشگیری از غریق نیز سیاست‌ها باید به سمت اقدامات غیر مستقیم باز دارنده برود و در میان باید ضمن آموزش‌های لازم به گردشگران و تبلیغات می‌دانی در این زمینه خدمات مناسب به گردشگران و ایجاد فضاهای تفریحی را گسترش دهیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل دریای استان گیلان از اعضای کارگروه‌های تخصصی این ستاد خواست تا برنامه‌های خود را برای سال جاری حداکثر تا اول اردیبهشت ماه به این ستاد ارائه دهند.

رنجکش یاد آور شد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل نامگذاری شده است و ما باید با مدیریت درست داشته‌ها می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود بهتر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: کاهش غریق از سیاست‌های اولویت دار امسال نیز هست که در کنار آن باید تلاش کنیم با ارائه خدمات مطلوب رضایتمندی گردشگران را درکنار حفظ امنیت و صیانت از حریم عمومی نیز داشته باشیم.

رنجکش افزود: بازرسی‌های اولیه با حضور اعضای کارگروه‌های ۸ گانه از طرح‌های سالمسازی برای بررسی وضعیت آنان برای استفاده در تابستان امسال از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۹۰۷۸