خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله غروی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برخی مراجع و علما، احمدی‌نژاد را به‌حضور نمی‌پذیرفتند/ دولت هماهنگی خود را با حوزه حفظ کند

یک عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، گفت: رابطه خوب دولت آقای دکتر روحانی با مراجع تقلید و علما قابل مقایسه با دولت قبلی نیست، در حالی که در دولت سابق، حتی رئیس دولت به حضور پذیرفته نمی‌شد.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به رابطه دولت تدبیر و امید با مراجع تقلید و علما، اظهار داشت: رابطه دولت یازدهم با مراجع تقلید و علما رابطه خوبی است و همانطور که می‌بینیم معاونت‌های مختلف ریاست جمهوری در فواصل زمانی مختلف به قم سفر کرده و ارتباط خوبی با بزرگان برقرار کرده‌اند و مسائل کشور را به مراجع تقلید انتقال می‌دهند و رهنمودهای آنها را نیز دریافت می‌کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رابطه خوب و صمیمی مراجع تقلید با دولت یازدهم به این معنی نیست که مراجع بزرگوار ما انتقادی به عملکرد دولت ندارند؛ طبیعتا انتقادهایی هست، اما رابطه خوبی در این خصوص وجود دارد و البته این رابطه می‌تواند بهتر هم باشد.

او با تصریح بر این مطلب که رابطه خوب دولت روحانی با مراجع تقلید و علما قابل مقایسه با دولت قبلی نیست، خاطرنشان کرد: در جریان هستم که در زمان دولت سابق، در پاره‌ای موارد مراجع بزرگوار و علما، حاضر نبودند حتی رئیس دولت را به حضور بپذیرند و فقط برخی از مسئولان دولتی را بر حسب شرایط خاص می‌پذیرفتند، اما در دولت آقای روحانی به دلیل درایت و عقلانیتی که وجود دارد، ارتباطات خوبی میان دولت و بزرگان قم در جریان است.

آیت‌الله غروی خاطرنشان کرد: اگرچه با وجود ارتباطات خوب دولت تدبیر و امید با مراجع تقلید و علما، ‌ انتقادهایی نیز وجود دارد، اما حقیقت این است که مراجع تقلید و علما، تلاش‌های دولت آقای روحانی را نیز درک می‌کنند و به همین جهت کارهای مثبت آن را مورد تأیید و مسئولان مربوطه را تشویق می‌کنند.

او در رابطه با پیشنهاد خود به دولت تدبیر و امید گفت: دولت سعی کند واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را درک کرده و بهترین تصمیم‌ها را در این موارد اتخاذ کند؛ در عین حال نیز به انتقادهای منتقدان توجه کند و کار خودش را انجام دهد و در مقام رودرویی نباشد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: ‌ اگرچه برخی پا را فرا‌تر از انتقاد گذاشته و اصلا حاضر نیستند با رعایت انصاف، جنبه‌های مثبت دولت را ببینند و حقایق را درک کنند، ‌ اما دولت باید توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص شعار سال، مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل، در این راستا تلاش کند؛ و البته در فضای پسابرجام و استفاده صحیح و منطقی از این شرایط می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک باشد.

او با بیان اینکه دولتمردان باید سعی کنند و حدت و هماهنگی خود با یکدیگر و همین طور وحدت و هماهنگی خود با دیگر قوا را در تمام شئون حفظ کرده تا خدای ناکرده احساس اختلاف در درون کشور ایجاد نشود، گفت: خوشبختانه دولت آقای روحانی از یک متانت و عقلانیت خاصی برخوردار است و مسئولان از ادبیات خوبی استفاده می‌کنند و ظرفیت‌های خوبی هم دارند.

آیت الله غروی در پایان افزود: دولتمردان باید کار خود را بدون توجه به حواشی و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی و همچنین قوانینی که قوه مقننه تصویب می‌کند انجام دهند تا ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های هرچه بیشتر دولت باشیم.

کد خبر : ۳۵۹۰۴۹