خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای خارجه سه کشور؛

چهارمین نشست سه‌جانبه ایران آذربایجان و ترکیه آغاز شد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، مبارزه با تروریسم و توسعه همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف از جمله گمرک توریسم و همکاری های اقتصادی و فرهنگی از موضوعات مور بحث وزرای خارجه سه کشور ایران آذربایجان و ترکیه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، چهارمین نشست سه جانبه ایران آذربایجان و ترکیه در حالی از دقایقی پیش در هتل بام سبز رامسر آغاز شد که پیش از این نشست‌های وزرای خارجه سه کشور در ارومیه نخجوان و وان ترکیه برگزار شده بود.

مبارزه با تروریسم و توسعه همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله گمرک توریسم و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی از موضوعات مور بحث وزرای خارجه سه کشور خواهد بود.

محمد جواد ظریف همانطور که پیش از این در خصوص میانجی‌گری ایران در خصوص مساله قره باغ تاکید کرده بود پیش از آغاز سفر خود به رامسر با وزیر امور خارجه ارمنستان تماس تلفنی برقرار کرد و در مورد مناقشات این کشور با آذربایجان گفت‌و‌گو و بر ضرورت حل و فصل این اختلافات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بدو ورود المار محمد یاروف وزیر امور خارجه آذربایجان با وی دیدار و طی گفت‌و‌گوی صمیمانه پشت درهای بسته با تاکید بر حل و فصل مسالمت آمیز موضوع قره باغ به آمادگی ایران برای حل مناقشات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه و همسر وی همراهی می‌کنند

قرار است محمدجواد ظریف فردا به منظور شرکت در اجلاس سه جانبه میان آذربایجان روسیه و ایران عازم باکو شود.

نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه نشست سه جانیه ایران آذربایجان و روسیه در باکو برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۹۰۱۱