خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان به ایلنا خبرداد:

ارائه الگوریتمی کارآمد در حوزه داروسازی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۹۸

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: الگوریتمی کارآمد در حوزه داروسازی توسط محققین دانشگاه زنجان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی سپهری مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان،  امروز سه‌شنبه17فروردین در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان با اعلام این خبر گفت: علی اکبر جمالی بیرامی دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه بیوتکنولوژی دانشکده کشاورزی و گروه بیوانفورماتیک پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه زنجان و سعید رزاقی، کارشناس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه زنجان با همکاری محققینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های آدلاید و استرالیای جنوبی موفق به طراحی و ارائه الگوریتمی در حوزه شناسایی و طراحی دارو شدند.

سپهری با بیان اینکه این الگوریتم قادر به شناسایی پروتئین­‌های واکنش­‌دهنده با داروها و ترکیبات دارویی است، گفت: یکی از زمینه­ های بسیار مهم در امر طراحی دارو، شناسایی پروتئین­ ها است. شناسایی این پروتئین­ ها با استفاده از روش­‌های آزمایشگاهی زمان و هزینه بسیار زیادی می­ طلبد لذا روش­‌های محاسباتی با قدرت پیش­ بینی زیاد، از اقبال عمومی بالاتری نسبت به روش­‌های آزمایشگاهی برخوردار هستند.

به گفته وی نتایج حاصل از این تحقیق با عنوان:

DrugMiner: Comparative Analysis of Machine Learning Algorithms for Predictionاین of Potential Druggable Proteins در مجله علمی.Drug Discovery Todayبا ضریب 6.691منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز