خبرگزاری کار ایران

آمار سردردهای میگرنی در ایرانیان بالا‌تر از میانگین جهانی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۳۰

مدیر بخش سردرد «بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در مناطق مختلف کشور، آمار سردردهای میگرنی در ایرانیان بالا‌تر از میانگین جهانی است.

به گزارش ایلنا، منصوره تقا به مناسبت برپایی «بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» با اعلام این مطلب گفت: سردرد بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب است.

 وی گفت: حدود ۱۰ درصد آقایان و ۲۰ درصد خانم‌های ایرانی به سردرد‌های میگرنی مبتلا هستند، اگرچه برای قطعی کردن میزان شیوع به مطالعات گسترده‌تر در کشور نیاز است.

 مدیر بخش سردرد «بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» ادامه داد: بطور تقریبی می‌توان گفت، حدود ۱۰ میلیون نفر در ایران تنها به سردرد میگرنی و تعداد بیشتری از این عدد به سردردهای تنشی مبتلا هستند. همچنین حدود یک و نیم میلیون نفر در ایران سردرد مزمن دارند، به این معنی که بیش از نیمی از روزهای یک ماه، دچار سردرد می‌شوند.

 وی یادآور شد: به دلیل اهمیت این موضوع در این کنگره، جدید‌ترین دستاوردهای تشخیصی و درمانی در زمینه سردرد شامل درمان‌های دارویی و غیر دارویی ارایه خواهد شد.

 دکتر تقا با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت این موضوع در این کنگره ۳ می‌ه‌مان بین المللی متخصص سردرد شرکت دارند، تصریح کرد: پروفسور مسعود آشینا (رییس انجمن سردرد دانمارک)، دکتر حسین انصاری (عضو انجمن سردرد) از آمریکا و دکتر «سیت آشینا» از آمریکا حضور دارند.

 وی با اشاره به اینکه سردرد‌های اولیه دردهایی هستند که بدون وجود آسیب و یا اختلالی در ساختمان‌های حساس به درد در جمجه و گردن، بوجود می‌آید، گفت: ۹۰ درصد سردرد‌ها از نوع اولیه بوده که این سردرد‌ها انواع مختلفی دارند و شایع‌ترین آن‌ها سردرد‌های تنشی و سردرد‌های می‌گرنی است.

 مدیر بخش سردرد «بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» گفت: هر چند سردردهای اولیه معمولا خطری برای فرد ندارد، اما با توجه به اینکه بسیار شایع هستند و افراد زیادی از جامعه به آن‌ها مبتلا می‌شوند، تاثیر زیادی بر عملکرد روزانه فرد در خانواده، محل کار و در جمع دوستان گذاشته، کیفیت زندگی فرد را کاهش می‌دهد.

 وی تصریح کرد: با توجه به آمار بسیار بالای سردردهای تنشی و می‌گرنی و موارد مزمن آن‌ها که منجر به صرف هزینه‌های زیاد شامل از دست رفتن روزهای کاری بسیار و یا کاهش کیفیت کار می‌شود، لازم است، متولیان سلامت کشور و جامعه پزشکی کشور و نیز تک تک افراد جامعه به موضوع سردرد توجه بیشتری داشته باشند.

 گفتنی است: «بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» با هدف ارایه جدید‌ترین روش‌های تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز