خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات فوتبال اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

اساسنامه 86 به هیات دولت ارسال نشده/باید مجمع فوق‌العاده تشکیل شود

رئیس هیات فوتبال اصفهان گفت: هنوز اساسنامه به هیات دولت ارسال نشده است و فعلاً در وزارت ورزش در مورد این موضوع در حال تصمیم‌گیری هستند.

علی اکبر ابرقویی‌نژاد، رئیس هیات فوتبال استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد فرستاده شدن اساسنامه 86 به هیات دولت برای تایید شدن گفت: موضوعات مربوط به امورات فدراسیون فوتبال را باید با آئین نامه‌ها و قوانین مربوط به خود آن نگاه کنیم و بسنجیم. قبلاً و در زمان دولت قبلی که اساسنامه 86 تنظیم شده بود، اعلام کرده بودند که این اساسنامه به تایید هیات دولت رسیده است و طبق همین گفته فدراسیون 4 سال با آن اساسنامه فعالیت کرد. بعد از آن و در سال 90 هم چون گفته شده بود فدراسیون می‌تواند تغییراتی را در اساسنامه انجام بدهند، یکسری تغییرات داده شد و مجدداً 4 سال دیگر با این اساسنامه فدراسیون فعالیت کرد. تا اینکه در این دوره اعلام شد اساسنامه فدراسیون تاییدیه هیات دولت را ندارد و این موضوع در هیات رئیسه فدراسیون مطرح شد. بعد از مطرح شدن این مسئله هم هیات رئیسه اعلام کرد اساسنامه تاییده ندارد و مصوب کرد که اساسنامه برای تایید شدن به هیات دولت فرستاده شود.

وی ادامه داد: این مصوبه هیات رئیسه فدراسیون خودش تایید کننده این موضوع بود که فدراسیون تا حالا به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کرده است و حالا هم همه چیز با شک و شبه است و به همین دلیل باید برای برون رفت فوتبال از این شرایط، هرچه زودتر راجع به این موضوع تصمیم‌گیری شود.

رئیس هیات فوتبال اصفهان پیرامون همین موضوع افزود: با توجه به اینکه اساسنامه به تایید هیات دولت نرسیده است و فعالیت فدراسیون به نوعی قانونی نیست، می‌‌شود گفت فوتبال و فدراسیون دچار یک خلاء قانونی شده‌اند و تا زمانی که اساسنامه از هیات دولت تاییدیه نگیرد این خلاء وجود خواهد داشت. ضمن اینکه در این بازه زمانی هر اتفاقی که در فوتبال رخ بدهد با شک و شبه خواهد بود. به همین دلیل مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع تصمیم‌گیرنده درباره فدراسیون، باید با در نظر گرفتن این مسئله راجع به این موضوع تصمیم‌گیری کند تا خلاء فعلی در فوتبال کشورمان هرچه زودتر برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا اساسنامه 86 به جای 90 برای گرفتن تاییدیه به هیات دولت ارسال شده است گفت: هنوز اساسنامه به هیات دولت ارسال نشده است و فعلاً در وزارت ورزش در مورد این موضوع در حال تصمیم‌گیری هستند. به نظر من وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال باید درخواست مجمع فوق‌العاده کنند و بعد از اینکه موضوع اساسنامه در مجمع مطرح شد، اساسنامه مورد نظر را انتخاب و سپس به هیات دولت ارسال کنند. از نظر من این کار قانونی‌ترین شکل انجام کار است.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال راجع به احتمال تغییرات در نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از تایید شدن اساسنامه 86 نیز تصریح کرد: کلاً با اساسنامه جدید باید شرایط جدید شکل بگیرد و دقیقاً به همین دلیل است که می‌گویم مجمع فوق‌العاده تشکیل شود و همه مسائل در مجمع بررسی شود.

"طبق صحبت‌های شما به نظر می‌رسد که انتخابات اردیبهشت ماه فدراسیون فوتبال به احتمال زیاد به تعویق خواهد افتاد"، ابرقویی‌نژاد در واکنش به این مسئله عنوان کرد: من فکر می‌کنم که مراحل تصویب اساسنامه در هیات دولت زمان‌بر خواهد بود و اگر هماهنگی خوبی در این رابطه نباشد، به دلیل طول کشیدن این پروسه، انتخابات به تعویق خواهد افتاد.

رئیس هیات فوتبال استان اصفهان همچنین در مورد اختلافات میان سرمربی تیم ملی و دبیر کل فدراسیون فوتبال و درگیری لفظی افشین پیوانی و علیرضا اسدی در برنامه شب گذشته 90 و دلیل این رخ دادن این حواشی اظهار داشت: مهمترین موضوع تدبیر و درایت و رعایت کردن اصول در همه ابعاد است. این خیلی برای فوتبال ما بد است که مدیر تیم ملی که عضوی از زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است، در یک برنامه پرمخاطب رسانه ملی اینگونه در برابر مدیر بالا دستی خود و دبیرکل فدراسیون موضوع گیری کند. وقتی تدبیر نباشد این اتفاقات رخ می‌دهد و موجب آشفته شدن فضای فوتبال می‌شود.

وی در پایان گفت: شاید با توجه به هزینه‌هایی که شده است،نتایج تیم ملی تا الان خوب بوده باشد، اما اگر قرار باشد جایگاه و حیطه اختیارات افراد در هر پست و سمتی، از سرمربی تیم ملی گرفته تا مدیر تیم ملی مشخص نباشد و هرکسی به خودش این اجازه را بدهد که در مورد هر موضوعی که به او مربوط نیست صحبت کند، نه تنها فضا به همین شکل خواهد بود بلکه در بازی‌های پیش رو نیز نتایج خوبی کسب نخواهد شد. اگر همه افراد در چهارچوب شغلی و وظیفه کاری خود رفتار و عمل کنند، قطعاً این حواشی پیرامون تیم ملی رخ نخواهد داد و تیم ملی در آرامش به کار خود ادامه خواهد داد.

 

کد خبر : ۳۵۸۹۱۱