خبرگزاری کار ایران

حقانی مطرح کرد:

تبدیل تهران از «باغ شهر» به «ساختمان شهر»

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۱۰

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: قطع درختان امری ناپسند است و تاسف‌برانگیز‌تر از آن، کتمان و تکذیب موضوع از سوی شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد با تشکر از پرسنل و کارگران شهرداری که به صورت فوق العاده در ایام نوروز مشغول به کار بودند به تاثیرگذاری کاشت چمن و گل لاله طی ایام نوروز در زیبایی شهر اشاره کرد و گفت: اما قطع درختان امری ناپسند است و کتمان و تکذیب این اقدام از طرف شهرداری تاسف‌برانگیز‌تر است.

حقانی ادامه داد: در بلوار شهرزاد کوچه یاراحمدی بن بست افخم پلاک ۱ تعدادی درخت قطع شده که تعدادی از این درختان مربوط به پلاکی ۱۲۰۰ متری بوده که از سوی شهرداری اجازه داشته؛ تنها ۴ درخت را جابه‌جا کند، اما بیش از این تعداد قطع شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر از ریزش درخت‌های اطراف این زمین خبر داد و اظهار کرد: قطعه دوم نیز پلاکی به مساحت ۱۱۰۰ متر است که در آن تعدادی درخت قطع شده است.

وی با بیان اینکه ما از گذشته‌های دور درختان شهر را از بین بردیم و همواره از عاملان این موضوع حمایت کردیم، بیان کرد: در این منطقه ۱۴۴ اصله درخت یک کنده و دو درختچه وجود داشته، اما زمانی که از این منطقه بازدید کردم مشاهده شد ۴۷ اصله درخت نیست.

حقانی افزود: ۲۰ یا ۳۰ نفر سودجو در تهران حضور دارند که باغات شهر را از بین می‌برند، لذا شهری که قبلا باغ شهر بوده است؛ امروز ساختمان شهر است.

این عضو شورای شهر گفت: باغات شهر در حال نابودی است و ضروری است؛ اقدام و عمل را که در شعار امسال مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته در مدیریت شهری انجام دهیم.

در ادامه مهدی چمران در این خصوص گفت: در گذشته نیز یکی از سازمان‌ها تعدادی درخت را قطع کرده بود که در این خصوص نامه‌ای به دادستان وقت نوشتیم اما متاسفانه به این شکایات توجه نشد.

وی تاکید کرد: از شهرداری خواسته‌ام موضوع را پیگیری کرده و گزارش دهند، زیرا در تهران نباید حتی یک اصله درخت نیز بی‌جا قطع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز