خبرگزاری کار ایران

دیدار و گفتگو با محمدتقی غیاثی

کتابفروشی آینده در اولین پنجشنبه بعد از تعطیلات نوروزی، نوزدهم فروردین 1395، ساعت 9 تا ۱۱/۳۰صبح، میزبان محمدتقی غیاثی است.

به گزارش ایلنا، کتابفروشی آینده در اولین پنجشنبه بعد از تعطیلات نوروزی، نوزدهم فروردین ۱۳۹۵، ساعت ۹ تا ۱۱/۳۰صبح، میزبان محمدتقی غیاثی است.

محمدتقی غیاثی در سال ۱۳۱۱ در خمام دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در خمام و متوسطه را در رشت سپری کرد؛ تحصیلات عالیه را در دانشسرای عالی انجام داد و در رشته زبان و ادبیات فرانسه با احراز رتبه اول به اخذ درجه لیسانس نایل شد. او در سال ۱۳۴۰ با بورس تحصیلی وزارت فرهنگ به پاریس رفت و موفق به اخذ دکترای ادبیات فرانسه از دانشگاه سوربن پاریس شد و مدت ۵ ماه با بورس مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه به مطالعه پرداخت. سپس به ایران بازگشت و در دانشگاه تهران تدریس کرد. از او تاکنون ۸۱ عنوان کتاب ذر زمینه‌های آموزش زبان فرانسه، نقد، قصه، نمایش و شعر منتشر شده که از آن جمله می‌‎توان به این عناوین اشاره کرد: دستور زبان فرانسه، کلید زبان فرانسه، فرانسه گام به گام، فرهنگ اصطلاحات فرانسه، فرهنگ مکالمه زبان فرانسه، روش نو در آموزش زبان فرانسه، ساختمان جمله در زبان فرانسه، فرهنگ دانشجو زبان فرانسه، واژه شناسى در زبان فرانسه.

معراج شقایق: تحلیل ساختاری شعر سهراب سپهری، دستورزبان فرانسه، فرهنگ مکالمه: گفتگوهای روزانه زبان فرانسه، زبان فرانسه گام به گام: آشنائی، زبان فرانسه گام به گام: زبان امروز، زبان فرانسه گام به گام: متن آسان، زبان فرانسه گام به گام: زبان معیار، ترجمه دلهره هستی اثر آلبر کامو، ترجمه هفته مقدس اثر لوئی آراگن، فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات زبان فرانسه، ترجمه خدایان تشنه‌اند اثر آناتول فرانس، تاویل ملکوت: قصه اجتماعی-سیاسی، شعر فرانسه در سده بیستم بیش از صد قطعه شعر از ۳۰، ترجمه ترجمه نقد تکوینی اثر لوسین گلدمن و...

در این نشست درباره توانایی‌های زبان فارسی در ترجمه شعر و رمان نیز گفتگو خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این نشست به نشانی: خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲ مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۵۸۸۵۰