خبرگزاری کار ایران

علی‌رغم میل باطنی باید در عمان میزبان عربستانی‌ها باشیم

آذری: انتخاب عمان برای میزبانی، 800 میلیون به ما ضرر زد

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد هزینه‌های بالای میزبانی در کشور عمان اظهار داشت: با توجه به رای AFC و علی‌رغم میل باطنی باید در عمان میزبان تیم‌های عربستانی باشیم.

سعید آذری در گفت‌وگو با رادیو ورزش در مورد شرایط ذوب‌آهن اظهار داشت:‌ خوشبختانه در بازی امروز بچه‌ها شرایط خوبی دارند. ما در بازی با گسترش‌فولاد علیرغم بازی خوب نتیجه را 4 بر صفر واگذار کردیم. با این شرایط روحیه بچه‌ها خوب است.

وی در مورد اینکه هدف‌گذاری شما در این فصل کسب سهمیه آسیا است یا خیر،‌گفت: 6 هفته باقیمانده بسیار تاثیر گذار است. ما فرایند خوبی را طی می‌کنیم و امیدوارم ادامه داشته باشد و بتوانیم جایگاه بهتر از چهارمی فصل گذشته کسب کنیم. گل‌محمدی و دستیارانش انرژی فوق‌العاده‌ای برای موفقیت تیم گذاشته‌اند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد هزینه‌های بالای میزبانی در کشور عمان اظهار داشت: با توجه به رای AFC و علی‌رغم میل باطنی باید در عمان میزبان تیم‌های عربستانی باشیم. این میزبانی حدود 800 میلیون تومان به ما ضرر وارد می‌کند اما ناچار هستیم که گردن بگذاریم. نماینده ما 11 آوریل در عمان حضور پیدا می‌کند و تقریبا همه کارها را انجام داده‌ایم.

آذری تاکید کرد: متاسفانه نتوانستیم در AFC  حقانیت خودمان را ثابت کنیم و باید در میدان فوتبال این کار را انجام دهیم. بازی در آنجا برای ما خیلی مهم است.

وی در مورد شکایت از AFC به دادگاه CAS عنوان کرد: حدود 50 روز پیش که رای صادر شده بود باید این اتفاق می‌افتاد و ما زمان را از دست دادیم. احساس دوستان این بود که دستگاه دیپلماسی روابطش با کشور عربستان عادی خواهد شد اما ما نمی‌توانستیم این موضوع را پیش‌بینی کنیم و احتمال آن یک هزارم بود. شرایط سیاسی غیرقابل پیش‌بینی است البته اسدی دبیر فدراسیون دفاعیات خود را انجام داد وکفاشیان هم پیگیری کرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: با هر سیاستی که وارد می‌شدیم چون سکوهای تاثیرگذاری در هیچ رشته‌ای در جهان نداریم مطمئنا اکثریت آرا به کشورهای تعلق می‌گرفت که اعضای بیشتری در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی دارند. اگر بهترین دفاعیات را می‌کردیم که انجام هم شد باز هم همین تصمیم گرفته می‌شد. تصمیم فراتر از عرف ورزش و سیاسی بود. باید این شکایت را 50 روز پیش به دادگاه CAS می‌بردیم. در دور دوم لیگ قهرمانان و حتی تیم ملی هم شاید با عربستان برخورد کنند و ما باید همین جا تکلیف را مشخص کنیم که کار به آنجا نکشد.

آذری با اشاره به اینکه کمیته امنیت AFC اعلام کرده بود نه در ایران و نه در عربستان نمی‌تواند مسابقه‌ای برگزار کند، گفت: تمرکز اصلی ما روی همین تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیاست که ناعادلانه بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون مخالف شکایت شما است یا خیر، البته خیلی هم خوشحال شدم. آن زمانی که مخالفتی شده بود به دلیل تداخل با انتخابات فیفا بود. ما در انتخابات فیفا به شخص دیگری رای دادیم اما فرد دیگری رئیس شد. زمانی که جنگ می‌کردیم کفاشیان در فدراسیون بماند و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با یکدیگر تقابل داشتند آنها از این واگرایی ما استفاده کرده و همگرایی کردند و این رای علیه ما صادر شد. رایی که کاملا سیاسی بود.

وی در مورد اینکه آیا همچنان پیشنهادی برای شکاری از لسترسیتی نیامده است، گفت: اصلا به دست ما هیچ پیشنهادی نرسیده است اما مدیر برنامه او مدعی است که دعوتنامه دارد اما قاعدتا باید این دعوتنامه به باشگاه بیاید.

 

کد خبر : ۳۵۸۸۴۰