خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی افزایش بهای جهانی طلا و نقره متاثر از ارزش دلار

قیمت طلا که چهارم فروردین ماه پیش از اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا به پایین ترین سطح در دو هفته گذشته رسید بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

به گزارش تارنمای شرکت ملی فولاد ایران، فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و تا پایان امسال نیز فقط دو بار نرخ بهره را افزایش دهد.

فدرال رزرو در نشست دسامبر (آذر- دی) برای نخستین بار در 10 سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد.

نظرسنجی تارنمای «کیتکونیوز» نیز نشان می دهد کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی معتقدند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش همراه خواهد شد.

در همین پیوند «جورج گرو» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری «آر.بی.سی»، گفت: بازارهای بین المللی پس از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا منتظر اعلام آمارهای اقتصادی جدیدند تا ببینند روند قیمت طلا چگونه رقم خواهد خورد.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده در محدوده 1250 دلار تثبیت می شود اما بهبود اوضاع بازار سهام و افزایش قیمت نفت می تواند فشار زیادی بر بهای طلا وارد کند.

گرو افزود: بازارهای مالی در روزهای گذشته با افزایش شاخص سهام روبرو شده و این مساله سرمایه گذاران را به طور نسبی امیدوار کرد.

وی تاکید کرد البته این تحولات می تواند به ضرر قیمت طلا تمام شود.

این تحلیلگر افزود: وارد شدن هرگونه شوک به بازار سهام و افت شاخص می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

«اوله هانسن» تحلیلگر ارشد «ساکسو بانک» نیز گفت: روند نوسان ارزش دلار آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا می گذارد و بازار طلا در شرایط کنونی منتظر نوسان ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند قیمت طلا شاید نتواند در روزهای آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود اما نقره این پتانسیل را دارد تا رشد فزاینده ای را تجربه کند.

«ریچارد بیکر» از موسسه سرمایه گذاری «اورکاریپورت» گفت: نوسان نرخ ارز در روزهای آینده مسیر قیمت طلا را مشخص می کند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» دلیل کاهش قیمت طلا به کمترین سطح در یک ماه گذشته را «افزایش ارزش دلار و سخنان سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا درباره دستکم دوبار افزایش نرخ بهره در سال 2016 میلادی» اعلام کرد.

کد خبر : ۳۵۷۵۴۱