خبرگزاری کار ایران

عضو تیم ملی تیراندازی بانوان:

امام قلی‌نژاد: می‌توانیم مدال‌آور باشیم/ ایتالیا، صربستان و آمریکا رقبای سرسختی هستند

بازیکن تیم ملی تیراندازی بانوان، از امیدهای ایران برای کسب مدال در المپیک حرف می‌زند.

نرجس امام قلی‌نژاد، بازیکن تیم ملی تیراندازی بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، راجع به الم‍پیک و شرایط این مسابقات می‌گوید: تیراندازان، امسال توانستند پنج سهمیه المپیکی کسب کنند. بانوان 4 سهمیه  و آقایان هم یک سهمیه به دست آوردند. از تیم بانوان الهه احمدی، نجمه خدمتی، گلنوش سبقت اللهی و  مه‌لقا جام بزرگ توانستند سهمیه مستقیم بگیرند که تا کنون ‌ایران این تعداد سهمیه کسب نکرده بود و این یک رکورد است که بانوان ایرانی توانستند به آن دست یابند.

وی ادامه می‌دهد: مسابقات المپیک تیراندازی، رقابت‌های تیمی ندارد و تنها مسابقات انفرادی برگزار می‌شود. با توجه به تلاش این تیراندازان، ایران می‌تواند جزو خوب‌های المپیک باشید و من از نزدیک شاهدم که هم تیمی‌هایم تمام سعی خود را برای مدال‌آوری می‌کنند.

امام قلی نژاد می گوید: در سطح جهانی رقیب‌های زیادی مثل ایتالیا، صربستان و آمریکا داریم. رقیب‌هایمان سرمایه‌گزاری زیادی کرده‌اند و توجه خاصی به این رشته دارند. برای مثال تیم صربستان در کویت اردو زده است، زیرا شرایط جوی این دو کشور شبیه به هم است بنابراین تیراندازان می‌توانند به شرایط مسابقه نزدیک شوند. این حمایت‌ها و سرمایه‌گزاری‌ها در ایران وجود ندارد. فدراسیون تیراندازی و کمیته ملی المپیک، باید توجه بیشتری به این تیم نشان دهند.

عضو تیم ملی تیراندازی بانوان در پایان تاکید می‌کند: در بخش تیراندازی بادی امید بیشتری به کسب مدال هست؛ خانم نجمه خدمتی و الهه احمدی، تجربه بیشتری دارند و همین امر امید ما را بیشتر کرده است. البته خانم سبقت‌اللهی و جام بزرگ هم تیراندازهای بسیار خوبی هستند و امیدواریم که دست پر به تهران برگردند.

 

کد خبر : ۳۵۷۵۲۹