خبرگزاری کار ایران

رئیس موزه ملی ایران به ایلنا خبر داد؛

ایجاد موزه ایلام باستان در زیرزمین موزه ملی

رئیس موزه ملی از افتتاح موزه ایلام باستان در زیر زمین موزه ملی در سال 95 خبر داد.

جبرئیل نوکنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایلنا، در مورد برنامه‌های موزه ملی در سال ۹۵ گفت: تمام تلاش ما این است که در سال ۹۵ زیر زمین موزه ملی را فعال کنیم، پیش از این زیرزمین موزه ملی مخزن بود، اکنون با مطالعاتی که انجام شده و کارهای فنی که در حال انجام است، در صدد هستیم به محض تحقق اعتبارات سال ۹۵ عملیات عمرانی، پردازش نور ویترین آرایی را انجای دهیم و در زیر زمین موزه ایلام باستان را ایجاد کنیم.

او ادامه داد: قرار است در این طبقه به طور خاص و گسترده تر به امپراطوری هخامنشی و ساسانی بپردازیم.

نوکنده با بیان اینکه در سال ۹۵ در صدد هستیم که با استفاده از نرم افزار‌های فضای مجازی موزه‌ها را تقویت کنیم، اظهار کرد: ایجاد تابلو‌های محیطی مناسب در موزه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

رئیس موزه ملی با اشاره برگزاری نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» در ایلام نوروز در موزه ملی افزود: نمایشگاه برای همه موزه‌ها به ویژه موزه ملی مانند خون تازه‌ای در رگ‌های آنهاست؛ گردشگری که چندبار از موزه ملی بازدید کرده دوست دارد یافته جدیدی را در این موزه ببیند و نمایشگاه‌ها این فرصت را به موزه‌ها می‌دهند تا دوباره گردشگر برای بازدید موزه بیایند.

نوکنده ادامه داد: در ایام نوروز قصد داریم که برا اولین بار با فرم نظرسنجی، به صورت جدی مخاطبمان را پایش کنیم تا موارد مورد علاقه گردشگران برای ما مشخص شود.

کد خبر : ۳۵۶۴۴۵