خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین

رعایت قوانین الهی موجب حفظ محیط زیست می‌شود

حجت الااسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: رعایت قوانین الهی موجب حفظ محیط زیست می‌شود.

به گزارش ایلنا قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در اولین همایش بین‌المللی محیط زیست و حیات وحش ایران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: خداوند متعال در قرآن درباره حفظ محیط زیست سخن می‌گوید و با توجه به تأکیدات قرآن در این زمینه می‌توان گفت تخریب محیط زیست کمتر از قضا شدن نماز و روزه انسان نیست.

وی با اشاره به اینکه در قرآن محیط زیست و طبیعتی به تصویر کشیده می‌شود که آرزوی ماست، گفت: خداوند طبیعت را با همه زیبایی‌هایش برای ما خلق کرده است اما این ما هستیم که با تخریب و آسیب زدن به آن، خود را در معرض خطر و آسیب قرار می دهیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با بیان اینکه آب و هوا تأثیر بسیار زیادی در حفظ محیط زیست دارد، گفت: گونه‌های گیاهی و جانوری از آب و هوای پیرامون خود استفاده می کنند و اگر این آب و هوا نامساعد باشد، آنها در معرض نابودی و آسیب قرار می گیرند به طوریکه اکنون چهار هزار گونه گیاهی از هشت هزار گونه گیاهی موجود در کشور در حال انقراض است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: ذخایر آبی کشور محدود است و باید با استفاده بهینه از آب موجود و نیز اقدامات مؤثر در حفظ طبیعت، کاهش ریزگرد ها و مساعد کردن هوای پیرامون خود در حفظ محیط زیست، حیات وحش و سلامت خود کوشا باشیم.

کد خبر : ۳۵۲۳۳۰