خبرگزاری کار ایران

سردشتی در اجلاس فاینانس کشتیرانی:

نفتکش‌های ایرانی تا چند ماه آینده وارد آب‌های اروپا می‌شوند

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که نفتکشهای این شرکت ظرف چند ماه آینده وارد بازارهای اروپا می‎شوند، گفت: تاکنون چند جلسه با غولهای بزرگ نفتی در تهران داشته ایم.

به گزارش ایلنا، نصرالله سردشتی در پانزدهمین اجلاس فاینانس کشتیرانی (Marine Money) ضمن معرفی و تشریح وضع ناوگان این شرکت گفت: نفتکش‌های این شرکت ظرف چند ماه آینده وارد بازارهای اروپا می‎شوند.

او با بیان این که تاکنون چند جلسه با غول‌های بزرگ نفتی در تهران داشته ایم، افزود: فکر می‎کنم که تنها چند ماه با اجاره نفتکشهای خود به شرکتهای بزرگ نفتی فاصله داشته باشیم.

او در سخنرانی خود با موضوع «امروز و فردای شرکت ملی نفتکش ایران» گفت: شرکت ملی نفتکش ایران در حال مذاکره با شرکتهای ‎بیمه‎ای جهان برای دریافت پوششهای بیمه‎ای مورد نیاز است.

به گفته سردشتی، موسسه های عضو انجمن بین‎المللی موسسه های رده‎بندی (IACS) آمادگی خود را برای همکاری با ناوگان نفتکش ایران اعلام کرده‎اند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران اطمینان داد که ناوگان این شرکت در سالهای تحریم از سال ٢٠١٢ تاکنون به خوبی نگهداری شده و آماده حضور در بازار اروپا است.

سردشتی با بیان این که تامین‎کنندگان مالی از چین و کره جنوبی برای فاینانس مورد نیاز نفتکش ایران اظهار تمایل کرده‎اند، تاکید کرد: این در شرایطی است که در حال حاضر جلب تامین مالی از موسسه های اروپایی برای شرکتهای کشتیرانی دشوار است.

پانزدهمین اجلاس فاینانس کشتیرانی آلمان با هدف بررسی فرصتهای پیش روی صنعت کشتیرانی بویژه کشتیهای کانتینربر و فله‎بر در شهر بندری هامبورگ برگزار شد، در جریان این اجلاس بازار انواع کشتی با حضور کارشناسان تحلیل شد و شرایط تامین مالی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر : ۳۵۲۳۲۳