خبرگزاری کار ایران

مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

اعلام آمادگی ٩ عضو «آی‌جی‌آی» برای پوشش ریسک بیمه‌ای ایران

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که تا کنون از ١٣ عضو آی جی آی ٩ عضو حاضر به پوشش ریسک بیمه ای در ایران شدند، گفت: هند، چین و ترکیه از خریداران سنتی نفت ایران هم اکنون از بیمه ایران استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا، سید محسن قمصری  با اشاره به این که هنوز مشکل بیمه نفتکشها به طور کامل حل نشده است و نفتکشهای ایران از سوی بیمه ایرانی کلوب پی اند آی کیش بیمه می شوند، گفت: شرکتهای بیمه ای مشکلی برای بیمه نفتکشها ندارند، اما آی جی آی که در واقع یک بیمه است، باید ریسک پوشش بیمه ای را بپذیرد.

او با بیان این که  آی جی ای (IGI) که از آن به عنوان کلوب کلابها یاد می شود دارای ١٣ عضو است که اعضای آن ١٣ شرکت P&I هستند، تصریح کرد: این بیمه سطح خسارتهایی را که از یک حد بالاتر می رود، پوشش می دهد.

به گفته قمصری، بسیاری از خریداران نفت ایران، درخواست دارند که ما  محموله های نفتی را با نفتکشهای شما حمل می کنیم که بیمه آن عضو «آی جی ای» باشد.

قمصری با بیان این که تصمیمهای آی جی آی بر اساس اجماع انجام می شود، افزود: تا کنون از ١٣ عضو آی جی آی ٩ عضو حاضر به پوشش ریسک بیمه ای در ایران شدند و بقیه نپذیرفتند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با نامشخص دانستن زمان حل مشکل بیمه و بیان این که بیمه کلوب پی اند آی کیش، پاسخگوی نیازهای بیمه است، افزود: هند، چین و ترکیه نیز در حال استفاده از بیمه کلوب پی اند آی کیش هستند.

کد خبر : ۳۵۲۳۱۵