خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین

محیط زیست می‌تواند در خدمت گردشگری باشد

شهردار قزوین گفت: محیط زیست می‌تواند در خدمت گردشگری باشد تا تولید ناخالص ملی و اشتغال از طریق گردشگری افزایش یابد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ نصرتی در اولین همایش بین المللی محیط زیست و حیات وحش ایران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: 9.3 درصد سود ناخالص ملی کشورها در سال 2015 در منطقه آسیا و اقیانوسیه از طریق گردشگری به دست آمده و درآمد حاصل از این صنعت در این منطقه 2.27 تریلیون دلار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 20 منطقه جذاب جهان و 23 درصد گردشگری جهان به آسیا و اقیانوسیه اختصاص دارد، عنوان کرد: در این بین کشور تایلند از نظر جذب گردشگر رتبه نخست را در منطقه آسیا و اقیانوسیه کسب کرده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه در چند سال گذشته اقدامات خوبی توسط شهرداری قزوین برای توسعه گردشگری صورت گرفته است، گفت: همکاران سخت‌کوش من در شهرداری قزوین با وجود ناملایمات اقتصادی با همدلی هم توانستند اقدامات مؤثری در شهر برای ایجاد امید در شهروندان انجام دهند.

نصرتی برگزاری اولین همایش بین المللی محیط زیست و حیات وحش ایران در قزوین را حاصل مدیریت متحد شهری، حمایت استانداری و سازمان محیط زیست کشور دانست و گفت: گونه‌های حیات وحش هر کشوری برندی برای جذب گردشگر به آن کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه اولویت‌دارترین برنامه در سال 2016 برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز همین امر است، می‌توان از این فرصت برای جذب گردشگر بهره برد.

وی با اشاره به اینکه اکنون زیرساخت‌ها در قزوین برای جذب گردشگر فراهم شده است، اظهار کرد: قزوین با بیش از یک هزار اثر تاریخی و 80 اثر تاریخی ویژه، ویژگی‌های طبیعی و گردشگری فراوان همچون بوستان ملی باراجین، دارا بودن ظرفیت مقصد گردشگران مذهبی با برخورداری از امامزاده حسین (ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایران و چهار انبیا، پیشینه تاریخی غنی، همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در کریدور شرقی-غربی و شمالی-جنوبی کشور از ظرفیت‌های ویژه گردشگری بهره‌مند است و باید با بهره‌گیری از هنر و خلاقیت می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

شهردار قزوین ادامه داد: محیط زیست و حیات وحش امانتی در دست ما است و باید با برنامه ریزی صحیح و بهره‌مندی از این موهبت الهی، زمینه را برای اشتغال، کسب درآمد و ایجاد ثروت در شهر فراهم کنیم.

نصرتی با اشاره به افتتاح فاز سوم دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین گفت: در دو ماه گذشته بین 90 تا 200 نفر به صورت شبانه‌روزی برای بهره‌برداری از فاز سوم این دهکده تلاش کرده‌اند و با توجه به بازدیدی که از دهکده طبیعت در وین داشته‌ام، می‌توان گفت باید برای معرفی ملی و فراملی این پروژه عظیم اقدام کرد.

کد خبر : ۳۵۲۳۰۹