خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

۶۰ درصد محصولات پتروشیمی صادر می‌شود

صنعت پتروشیمی در دوران تحریم توانست به فعالیت خود ادامه داده و طرح‌های توسعه‌ای را اجرایی کند و امروز نیز شرکت‌های پتروشیمی جهت بهبود شرایط با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد محصولات تولیدی پتروشیمی صادر می‌شود گفت: رفع تحریم‌ها و ارزان شدن خوراک پتروشیمی منجر به افزایش صادرات محصولات به خارج از کشور خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید خود را برای ورود به پساتحریم و همکاری با شرکت‌های خارجی آماده کنند گفت: صنعت پتروشیمی در دوران تحریم توانست به فعالیت خود ادامه داده و طرح‌های توسعه‌ای را اجرایی کند و امروز نیز شرکت‌های پتروشیمی جهت بهبود شرایط با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنند. 

بساق‌زاده با بیان اینکه واحدهای پتروشیمی نیاز به نوسازی دارند، تصریح کرد: بیشتر واحد‌ها بیش از ۷ سال عمر دارند که باید نوسازی شده و طرح‌های افزایش ظرفیت تولید را اجرایی کنیم تا هزینه تولید کاهش یابد. 

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی با یکدیگر رقابت دارند که لازم است تداوم یافته تا علاوه بر اینکه به فناوری‌های جدید دست می‌یابند بتوانند در زمینه تولید محصولات متنوع‌تر نیز رقابت کنند. 

وی خاطر نشان کرد: باید تعامل و همکاری بین شرکت‌های پتروشیمی افزایش یافته و موازی‌کاری در این صنعت متوقف شود.

کد خبر : ۳۵۲۳۰۸