خبرگزاری کار ایران

دولت چین در دستور کار قرار داد؛

اخراج ۵ تا ۶ میلیون کارگر درچین به علت معضل مازاد تولید

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۹۷

دولت چین قصد دارد تا سه سال آینده ۵ تا ۶ میلیون کارگر را برای مقابله با معضل مازاد تولید اخراج کند.

واحد‌های تولیدی زیادی در چین وجود دارد که با وام‌های بانکی و به صورت مصنوعی سرپا نگه داشته شده‌اند و کالاهایی تولید می‌کنند که خریدار واقعی ندارند. حال دولت چین قصد دارد با تعطیل کردن این واحد‌ها در اقتصاد بحران زده خود صرفه جویی کند.

رویترز گزارش داده که این یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های دولت چین برای اخراج دست جمعی کارگران در ۲۰ سال گذشته است، اما وزارت صنایع چین تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

 همچنین روز دوشنبه وزارت صنایع چین از اخراج ۱ میلیون و هشتصد هزار کارگر شاغل در صنایع زغال سنگ و فولاد این کشور خبر داد. وزارت صنایع چین کاهش تولید فولاد و زغال سنگ را علت اصلی این اخراج‌های گسترده می‌داند.

بیکاری کارگران در واحدهای کوچک و متوسط در چین در سال‌های گذشته رو به افزایش است و شدت آن در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است. به دنبال این خبر‌ها روزنامه وال استریت ژورنال سنگاپور نیز روز سه شنبه گزارش داد که دولت چین از رسانه‌های این کشور خواسته تا در انتشار اخبار اخراج گسترده کارگران جانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز