خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

همایش ملی جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد شنبه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۳۴

همایش جایزه کتاب سال ابن‌سینای دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه 15 اسفندماه برگزار می‌شود و در این همایش از 20 اثر منتخب تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کرم الله دانش‌فرد؛ معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در نشست خبری که امروز در دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: همایش جایزه کتاب سال ابن‌سینای دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه 15 اسفندماه با حضور رئیس دانشگاه آزاد، معاونان دانشگاه، اندیشمندان و صاحبنظران از جمله آقایان محقق و صالحی امیری برگزار می‌شود و در این همایش از 20 اثر منتخب تقدیر خواهد شد.

وی افزود: همایش ملی جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد از اول دی‌ماه 94 با راه‌اندازی دبیرخانه این همایش آغاز به کار کرد. با گذشت کمتر از یک هفته از اطلاع رسانی‌ها، ارسال کتاب‌ها و ثبت‌نام در سایت همایش آغاز شد و تمامی اساتید دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد در سراسر کشور مجاز به شرکت و ارسال آثار خود شدند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم تحقیقات اضافه کرد: در ابتدا مهلت ارسال آثار تا 10 دی‌ماه بود که تا آن زمان حدود 120 عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد اما به دلیل استقبال نویسندگان و علاقه‌مندان این مهلت تا 15 دی‌ماه و سپس تا 25  دی‌ماه تمدید شد.

دانشور ادامه داد: تا پایان ساعت اداری 25 دی‌ماه 413 عنوان کتاب شامل تالیف، تصحیح، ترجمه، شعر و داستان و همچنین 20 عنوان پایان‌نامه دکتری در محورها و موضوعات مرتبط با همایش به این دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به همایش توسط 45 داور که به طور عمده از شخصیت‌های مطرح علمی و فرهنگی دانشگاه‌های مختلف بودند مورد داوری قرار گرفت، گفت: براساس آثار پذیرفته شده در محور دین و عرفان 63 عنوان، در محور مدیریت 47 عنوان، در محور شعر و ادبیات 43 عنوان، در محور روانشناسی 42 عنوان، در محور علوم سیاسی و فقه 36 عنوان، در محور تاریخ 31 عنوان، در محور علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی 23 عنوان، در محور علوم تربیتی 17 عنوان، در محور فلسفه 8 عنوان و در کتاب‌های پذیرفته‌نشده که یا خارج از محورهای همایش بوده یا سطح داوری آنها برای داوری مناسب نبوده 43 عنوان بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم تحقیقات با اشاره به اینکه این جایزه سال یک بخش جنبی هم دارد گفت: بخش پایان‌نامه‌های دکتری در 5 بخش اصلی نیز در این دوره اضافه شده است.

حبیب‌الله اسماعیلی؛ مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره گفت: جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد دومین دوره خود را طی می‌کند و سال گذشته همایش این جایزه در واحد تهران جنوب برگزار شد. امسال نیز نگاه علمی‌تری در این جایزه اعمال شده و دایره کار گسترش یافته است و کار اصلی را واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برعهده گرفته است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از بخش‌های اصلی در سیاست کلان ما بخش زبان فارسی است که در تمام سیاست‌های دانشگاه به چشم می‌خورد این بخش در این دوره از جایزه سال با جدیت بیشتری پیگیری شده و ما نیز حوزه های فلسفه، تاریخ و زبان فارسی را در حیطه پایان‌نامه‌ها در دکتری و کارشناسی ارشد در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: این جایزه با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی با نگرش نیاز عمومی به علم و دانش، تجلیل از نویسندگان برجسته بومی دانشگاه آزاد و تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان جوان دانشجو برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه زیادی نشده است، گفت: بیشترین عناوین ارسالی به دبیرخانه این جایزه در محورهای مدیریت، روانشناسی، دین و تعلیم و تربیت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز