خبرگزاری کار ایران

سنوات کارگران بازنشسته البرز شرقی سرانجام پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۲۹

در پی تجمع روز گذشته، حدود ۳۰ کارگر بازنشسته معدن البرز شرقی در تهران، سرانجام کارفرمای این واحد معدنی بابت سنوات پایان کار تسویه حساب کرد.

یکی از کارگران بازنشسته البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا یادآور شد: سنوات پایان کار حدود ۱۸۳ نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره واحد البرز شرقی که از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون بازنشسته شده‌ بودند روز گذشته (۱۱ اسفند ماه) همزمان با تجمع ۳۰ کارگر مقابل ساختمان مرکزی شرکت ذوب آهن یکجا پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پیش از این (روز شنبه ۲۴ بهمن ماه) در اقدامی مشابه کارگران بازنشسته برای پیگیری خواسته‌های صنفی خودبرای نخستین بار به تهران آمده بودند افزود: آنروزبا وعده‌ یکی از مسئولان شرکت ذوب آهن قرار شده بود تا پایان روز دهم اسفند سنوات پایان کار همه کارگران بازنشسته معدن طزره پرداخت شود، اما این وعده با پی گیری دوباره کارگران بازنشسته در تهران با یک روز تاخیر عملی شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر این کارگران همه مطالبات خود را دریافت کرده وبه محل سکونتشان مراجعه کرده‌اند، گفت: طی این سال‌ها کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی توانایی پرداخت سنوات پایان خدمت کارگران را نداشت.

به ادعای این کارگران بازنشسته در معدن البرز شرقی هر کدام از کارگران رسمی بابت سنوات پایان کار خود بصورت میانگین از ۹۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و کارگران قراردادی بازنشسته نیز بین ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان سنوات  خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز