خبرگزاری کار ایران

علی کفاشیان در گفت‌وگو با ایلنا:

مجمع به استقلال فوتبال رای خواهد داد/کی‌روش به رشد فوتبال ما فکر می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: افرادی که در مجمع هستند، همگی جزو خاک خورده‌ها و بهترین‌های فوتبال هستند و مطمئناً برای رای دادن فقط به نام فرد نگاه نخواهند کرد و با در نظر گرفتن کلیه نکات از جمله برنامه‌های یک نامزد برای پیشرفت فوتبال، به او رای خواهند داد.

علی کفاشیان این روزها به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است و راجع به حضور یا عدم حضور او در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. این در شرایطی است که در چند روز گذشته چند مدیر فوتبالی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فرم ثبت نام گرفته‌اند که بخشی از این افراد خودشان را رقیب رئیس فعلی فدراسیون فوتبال می‌دانند و بخشی دیگر نیز مانند عزیزالله عزیزمحمدی معتقد هستند اگر کفاشیان به انتخابات ورود کند، شانسی برای پیروزی نخواهند داشت و از همین رو حضور خود در انتخابات را منوط به تصمیم رئیس فعلی فدراسیون فوتبال برای شرکت در انتخابات کرده‌اند.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به تصمیم خود برای شرکت در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال گفت: در مورد حضور در انتخابات دارم به جمع‌بندی نهایی می‌رسم و به زودی تصمیم قطعی خود را در این زمینه خواهم گرفت. از نظر من دوستانی که می‌گویند اگر من در انتخابات شرکت کنم انصراف خواهند داد، تنها نظر شخی خودشان را می‌گویند. فضای انتخابات باید دموکراتیک باشد تا هر مدیری که احساس می‌کند می‌تواند به فوتبال کمک کند، در انتخابات شرکت کند و مجمع هم باید در یک فضای دموکراتیک با درنظر گرفتن برنامه نامزدها بهترین فرد را برای ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب کند.

وی ادامه داد: افرادی که در مجمع هستند، همگی جزو خاک خورده‌ها و بهترین‌های فوتبال هستند و مطمئناً برای رای دادن فقط به نام فرد نگاه نخواهند کرد و با در نظر گرفتن کلیه نکات از جمله برنامه‌های یک نامزد برای پیشرفت فوتبال، به او رای خواهند داد. من اطمینان دارم همانطور که در دوره قبل اعضای مجمع به فوتبال و استقلال فوتبال فکر کردند، در این دوره هم به استقلال فوتبال رای خواهند داد و فردی را انتخاب خواهند کرد که بتواند آینده فوتبال را بسازد.

چند ماه پیش گزارش مفصلی از فساد در فوتبال توسط کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس قرائت شد و پس از این گزارش، پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود، کفاشیان را متهم ردیف اول فساد در فوتبال دانست. رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه در آن شرایط چه چیزی موجب دلگرمی وی برای فعالیت در فدراسیون فوتبال بوده است عنوان کرد: من در این سال‌ها سختی‌ها و ناملایمتی‌های زیادی را در فوتبال تجربه کردم. در مواقعی این بی‌مهری‌ها شدت زیادی به خود می‌گرفت و احساس می‌کردم تحملم در حال تمام شدن است. اما در تمام این سال‌ها واکنش خوب مردم نسبت به من باعث دلگرمی‌ام در فوتبال بوده است. من به خاطر مردم و فوتبال در راهی که قرار گرفته‌ام راسخ هستم و امیدوارم در آینده نیز بتوانم به فوتبال کمک کنم.

وی در همین رابطه افزود: فوتبال در ایران محبوب است و از پیر تا جوان راجع به آن حساسیت دارند. همین موضوع باعث می‌شود که رئیس فدراسیون فوتبال به شدت زیر ذربین باشد و مسئولیست سنگینی داشته باشد. به نظر من ارزش اصلی فوتبال ما این است که همه چیز از کانال مجمع فدراسیون انجام می‌شود. همه عزل و نصب‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم توسط مجمع انجام می‌شود که این نشان دهنده استنقلال فدراسیون است. کارهای بزرگی در فوتبال انجام شده است که تنها من در آن‌ها نقش نداشته‌ام و تمام اعضای فدراسیون برای به ثمر نشستن این کارهای بزرگ تلاش کرده اند. مخصوصاً در عرصه فوتبال بانوان که ما توانستیم به موفقیت‌های بزرگ و چشم‌گیری مانند قهرمانی در فوتسال آسیا برسیم. تیم ملی فوتسال بانوان در شرایطی در فینال ویتنام موفق شد ژاپن را شکست بدهد که این کشور در فوتبال بانوان از همه لحظا از ما جلوتر است و این پیروزی واقعاً موفقیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

کفاشیان راجع به مشکلات فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و عدم حمایت مناسب وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال نیز تصریح کرد: تعامل جز مهمی از اصول حرفه‌ای مدیریت است. هیچ مدیری بدون تعامل نمی‌تواند به پیشرفت فوتبال کمک کند. من هم در تمام این سال‌ها سعی کردم تا با رعایت همین اصل کارم را پیش ببرم. ما همیشه با وزارت ورزش همکاری داشته‌ایم، همانطور که با کی‌روش و مربیان ایرانی تعامل داشتیم. اما اینکه آیا وزارت با ما تعامل داشته یا نه را من نمی‌توانم پاسخ بدهم و این وزیر ورزش است که باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی در مورد ناراحتی کی‌روش به دلیل فراهم نبودن امکانات مناسب برای تیم ملی عنوان کرد: مساله کی‌روش موضوع پیچیده ای نیست. مردم کی‌روش را دوست دارند و می‌دانند که او به تیم ملی شخصیت داده است و به همین دلیل است که حتی در موقع باخت هم تیم ملی را سرزنش نمی‌کنند. این برای این است که مردم فوتبال را درک می‌کنند و می‌بینند تیم ملی حتی در روز باخت هم با همه وجود تلاش می‌کند و حالا اینکه در یک بازی هم می‌بازد، این دیگر مربوط به ماهیت فوتبال است. اعتراض کی‌روش به نبود امکانات کافی برای تیم ملی، تنها دلیلش این است که او به رشد فوتبال ما فکر می‌کند. اگر او درخواست زمین مناسب تمرین و بازی‌های دوستانه خوب دارد تنها دلیلش رشد فوتبا ما است و دلیل شخصی ندارد.

وی در پایان گفت: همه تلاش ما در فدراسیون فوتبال این است که بتوانیم تمهای ملی فوتبال را در رده های مختلف به بهترین شکل ممکن حمایت کنیم تا بستر مناسبی برای رشد فوتبال کشورمان در آینده فراهم شود.

 

 

کد خبر : ۳۵۲۲۱۸