خبرگزاری کار ایران

محمدجواد لاریجانی:

شورای حقوق بشر غیرگزینشی عمل کند

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: شورای حقوق بشر باید به شیوه‌ای غیرگزینشی، غیرسیاسی، شفاف و بدور از استانداردهای دوگانه عمل کند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در سی و یکمین اجلاس حقوق بشر مواضع کشورمان را در خصوص تحولات حقوق بشر تشریح کرد و گفت: شورای حقوق بشر باید به شیوه‌ای غیرگزینشی، غیرسیاسی، شفاف و بدور از استانداردهای دوگانه عمل کند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در نشست عالی رتبه اجلاس حقوق بشر بر ضرورت احترام به تنوع و تفاوت های فرهنگی در حوزه حقوق بشر تاکید کرد و افزود:‌ تحمیل استانداردها و سبک زندگی واحد به جامعه جهانی پذیرفتنی نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری موفق انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران بیان کرد: مشارکت گسترده مردم، نشانه شفافی در خصوص تجربه مثبت و سازنده ایران در حوزه های سیاسی و اجتماعی می باشد که می تواند به‌عنوان الگوی جدید به همراه سایر کشورها تحت عنوان دموکراسی نماینده ای براساس عقلانیت اسلامی بکار رود.

لاریجانی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره سوریه بر سه اصل احترام به خواسته مردم سوریه در خصوص تعیین سرنوشت خود؛ مخالفت با دخالت خارجی؛ احترام به استقلال و حاکمیت سوریه و طرد تروریست به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی استوار است.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران با تاکید بر اینکه هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد از سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی در خصوص سوریه و مبارزه واقعی با تروریسم انتقاد کرد.

 

کد خبر : ۳۵۲۲۱۷