خبرگزاری کار ایران

میوه شب عید از 25 اسفند در گیلان توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توزیع میوه شب عید از 25 اسفند در گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان بیان کرد: امسال 600 تن پرتقال و 400 تن سیب قرمز برای توزیع ایام نورزی خریداری و در انبارهای گیلان ذخیره‌سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به خرید سیب قرمز از استان آذربایجان غربی اشاره کرد وگفت: تمام سیب خریداری شده وارد سردخانه‌های گیلان شده است.

وی افزود: خرید میوه از طریق تعاون روستایی استان انجام شده است.

وی گفت: امسال برای نخستین بار 600 تن پرتقال از باغداران داخل استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکننده هر کیلو را 150 تومان مشوق صادراتی در نظر گرفته و تا کنون 4 هزار و 800 تن سیب‌زمینی صادراتی از گمرکات انزلی و آستارا در گیلان برای دریافت یارانه به دولت معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه 40 مرکز توزیع میوه در نقاط مختلف استان مشخص شده است، تصریح کرد: بازار میوه در گیلان متعادل بوده و نوسان بسیاری وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود با مقدار میوه خریداری شده بتوانیم بازار میوه شب عید را تنظیم کنیم.

این مسئول میانگین قیمت مرغ در گیلان را 5 هزار و 750 تومان اعلام کرد و افزود: امروز گوشت مرغ با قیمت کیلویی 6 هزار و 100 تومان در رشت توزیع شده است.

وی توزیع میوه در شهرستان‌ها را براساس جمعیت دانست وتصریح کرد: سه مرکز توزیع میوه در رودبار در نظر گرفته شده و در صورت نیاز آمادگی توزیع بیشتر را داریم.

شعبان‌نژاد با اشاره به ذخیره‌سازی 200 روز گندم مورد نیاز گیلان، یادآور شد: درخواست افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها در ایام نوروز باید از طریق فرمانداری‌ها انجام شود.

کد خبر : ۳۵۲۲۰۷