خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت بحران کشور در کرج عنوان کرد

لزوم هماهنگی استان‌های معین کشور در مدیریت بحران

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران بر لزوم هماهنگی استان‌های معین کشور در مدیریت بحران تاکید کرد.

به گزارش  ایلنا در البرز، مرتضی اکبرپور امروز در نشست تدوین دستورالعمل وظایف استان‌های معین درحوادث ملی و منطقه‌ای در کرج؛ با اشاره به ضرورت هماهنگی استان‌های معین در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث و اتفاقات احتمالی گفت: تاکنون اهمیت و نقش استان‌های معین در کاهش آسیب‌ها مورد غفلت قرار گرفته و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

اکبرپور با بیان اینکه با یک مدیریت مناسب و هماهنگ می‌شود از تبدیل حوادث و اتفاقات به یک بحران جدی جلوگیری کرد افزود: هماهنگی‌ها نباید منوط به مواقع حادثه یا پس از آن باشد بلکه لازم است تا قبل از حادثه نیز هماهنگی‌ها و آمادگی‌هایی برای کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت افزایش روزافزون ضریب توان امدادی مدیریت بحران در سراسر کشور خاطرنشان کرد: استان‌های معین باید با برگزاری برنامه‌های تمرینی و آموزشی مشترک با استان‌های هم‌جوار، توان عملیاتی خود را برای مواقع اضطرار بالا ببرند و با برگزاری نشست‌های مختلف، قبل از حوادث از وضعیت امکانات و میزان آمادگی یکدیگر مطلع شوند.

گفتنی‌است دراین نشست که با حضور مدیران بحران و نمایندگان استان‌های قم، فارس، تهران، اصفهان، سمنان، قزوین و مرکزی برگزار شد؛ چگونگی تدوین دستورالعمل وظایف استان‌های معین درحوادث ملی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۳۵۲۲۰۴