خبرگزاری کار ایران

نامزدهای سینماگر در انتخابات مجلس چقدر رای آوردند؟

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از سینماگران برای حضور در مجلس نامزد شده بود اما هچکدام نتوانستند به مجلس راه یابند.

به گزارش ایلنا، روزنامه سینما نوشت در میان نامزدهای سینمایی برای ورود به مجلس شورای اسلامی مهرداد فرید کارگردان سینما که طرفدار اصلاح‌طلبان بود قبل از آغاز رای گیری به نفع اصلاح‌طلبان از شرکت در انتخابات انصراف داد و علی قائم مقامی نیز صلاحیتش احراز نشد و نامش جزء سی چهره مطرح اصلاح‌طلبان که رد صلاحیت شده بودند، در کنار اسامی افرادی همچون فاطمه راکعی محسن مهرعلیزاده و مرتضی اشراقی منتشر شد. قائم مقامی مدیر تولید کارگردان‌های اصلاح‌طلبی چون کیومرث پوراحمد و احمدرضا درویش و سابقه تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید در ۶ فیلم با کارگردان اصولگرایی چون ابراهیم حاتمی‌کیا را دارد و برای ساخت فیلم «چ» به عنوان جهادگر فرهنگی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه تقدیر شده است.

از میان سایر نامزد‌ها نیز «محمود عزیزی‌ سلدوز» بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئا‌تر بود که بیشترین رأی را آورد. با ۱۹۱۳۲ رأی در جایگاه هفتادو هفتم کاندیداهای تهران قرار گرفت.

حبیب الله کاسه ساز بعد از محمود عزیزی با ۵۰۴۱ رأی در جایگاه دویستم کاندیداهای تهران قرار گرفته است. ابراهیم داروغه‌زاده نیز با ۳هزار ۹۰۰ رای نفر دویست و شصت و سوم شد.

کد خبر : ۳۵۲۱۶۷