خبرگزاری کار ایران

سرپرست خبرگزاری ایلنا گیلان در جمع فرهنگیان:

خبرنگاران برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۰۴۲

رسانه های داخلی ما باید تلاش کنند تا بتوانند بصورت حرفه ای با تکنیک های خبری در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه های صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی موفق عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، ظهر امروز همایش سالانه خبرگزاری دانش آموزی (پانا) استان گیلان با حضور بیش از صد خبرنگار دانش آموز و فرهنگی این خبرگزاری از تمامی شهرستانهای گیلان و مدیرعامل خبرگزاری پانا کشور، رئیس هیات مدیریه خانه مطبوعات گیلان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان و رئیس سازمان دانش آموزی استان گیلان  و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در سالن همایش اداره کل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد.

مجتبی بشری، سرپرست خبرگزاری کار ایران(ایلنا) در گیلان که بعنوان نماینده مدیران رسانه های استان به ایراد سخن پرداخت، ضمن گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: رسانه ها در دنیای امروز نقش موثری در شکل‌گیری افکار عمومی جامعه دارند.

وی با ابراز خرسندی به جهت حضور در این همایش بعنوان نماینده مدیران رسانه های استان و ظرفیت قابل توجه خبرگزاری پانا در استان گیلان افزود: این خبرگزاری میتواند بعنوان یک کانون پرورش و تعلیم خبرنگار برای سایر رسانه های استان عمل نماید.

بشری افزود: دانش آموزان خبرنگار پس از طی دوره های آموزشی و کار در این خبرگزاری میتوانند در رسانه های استان و کشور بعنوان یک ظرفیت بی نظیر حضور یابند.

این مدیر رسانه ای گیلان با بیان اینکه امروزه قول امپراطوری رسانه ای دنیا در اختیار صهیونسیتها با مدیریت رابرت مرداک قرار دارد افزود: رسانه های داخلی ما باید تلاش کنند تا بتوانند بصورت حرفه ای با تکنیک های خبری در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی  رسانه های صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی موفق عمل کنند.

وی با اشاره به سوره قلم و قسم خداوند به قلم در قرآن کریم، به ارزش جایگاه خبرنگاری اشاره نمود  و بیان داشت: خبرنگاران باید در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی تلاش کرده و  امانت دار خون شهداء باشند، چرا که انقلاب اسلامی ایران امانتی گرانبها از سوی امام راحل و شهدای گرانقدار به نسل جدید مخصوصاً خبرنگاران است، که باید این قشر پرتلاش بتواند در جهت ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت کوشا باشند.

بشری بصیرت را لازمه تمامی اقشار جامعه مخصوصاً قشر فرهیخته و خبرنگار دانست و بیان داشت: مردم خبرنگاران را به عنوان سفیران بیان حقایق و روشنگری می بینند که خبرنگاران باید بتوانند از این امانت به درستی حراست کنند.

مدیرمسئول پایگاه خبری ندای گیلان با اشاره به رعایت اخلاق رسانه ای و تقوا در حوزه نوشتاری و قلم فرسایی این مهم را یکی از مولفه های مهم این حوزه برشمرد و افرود: آبروی مسلمان دارای ارزش بسیار بالایی در شعائر دین اسلام است و خبرنگاران باید این اصل را به همراه انصاف سر لوحه کار خود قرار دهند.

بشری با اشاره به جنگ روانی  و فضاسازی های رسانه های بیگانه بر علیه انقلاب و اسلام افزود: امروزه شبکه های مانند بی بی سی و ووآ و دیگر شبکه های شایعه پراکنی استکبار با ترفندهایی از قبیل بیان واقعی چند خبر کم ارزش در داخل کشور و انتشار یک خبر مهم خلاف واقع بر علیه انقلاب اسلامی درصدد ایجاد شبهه برای مردم و مخصوصاً جوانان است که همه ملت بزرگ ایران و مخصوصاً جوانان دانشجو و دانش آموز باید با افزایش بصیرت خود افسران خوبی در رستای مقابله با جنگ نرم باشند.

سرپرست خبرگزاری ایلنا در گیلان توجه و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری را نقشه راه سعادت  و پیروزی امت اسلامی دانسته و با دانش آموزان و فرهنگیان خبرنگار تاکید کرد: هر زمان در هر شرایطی دچار اشکال در تصیم گیری شده و نتوانستند راه را از بیراهه تشخیص دهند به فرمایشات مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

وی با اشاره با آشفتگی منطقه خاورمیانه و جنگهای در حال وقوع توسط شبه مسلمانان دست ساز استکبار جهانی اعم از داعش و النصره و ... افزود: در جریان جنگ سوریه و اتفاقات سالیان اخیر آنچنان بمبارانهای خبری شبکه های وابسته به استکبار جهانی بر علیه دولت قانونی و مردمی سوریه انجام شده و چنان ذهن مردم دنیا را با دروغ پراکنی و استمرار بمباران های خبری خود درگیر کردند که در روزهای آغازین این جنگ همگان بر این بارو شدند که دولت سوریه سقوط کرده است.

بشری با تاکید بر دانش آموزان و فرهنگیان خبرنگار در جهت تلاش برای حضور باشکوه مردم در انتخابات 7 اسفند را یکی از وظایف حتمی و خطیر آنان برشمرده و افزود: همه خبرنگاران و نخبگان و فرهیختگان باید تلاش کنند تا اقشار مختلف جامعه در جهت تقویت نظام اسلامی در عرصه بین الملل مخصوصاً در شرایط کنونی در انتخابات حضور گسترده و پر شور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز