خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون در کرج مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت پسابرجام درتوسعه تعاونی‌های کشور

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم استفاده از ظرفیت و بستر پسابرجام درتوسعه تعاونی‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سید حمید کلانتری امروز، در همایش تجلیل ازکارآفرینان برتر استان البرز در کرج، گفت: تعاونی‌ها به عنوان مناسب‌ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های اشتغال کشور لحاظ شود.

کلانتری با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها باعث توسعه کارآفرینی، اشتغال و توسعه پایدار کشور خواهد شد بر ضرورت افزایش همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در راستای ایجاد تعاونی‌های بزرگ توانمند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه 100 هزار واحد تعاونی با گرایش‌های مختلف در کشور فعال هستند ایجاد و تشکیل تعاونی‌ها در تجمیع منابع مالی خرد و تبدیل آن به سرمایه‌های بزرگ‌تر برای اقتصاد و تولید کشور را بسیار کارساز عنوان کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های متنوع مالی در توسعه تعاونی‌های کشور افزود: می‌بایست با یک مشارکت مطلوب، از ظرفیت‌های مالی صندوق‌های مالی مثل صندوق کارآفرینی امید و صندوق‌های ضمانت بانکی به عنوان چرخه‌های محرک در تقویت تعاونی‌ها بهره برد.

کلانتری با اشاره به ضرورت روحیه مشارکت و تعاون در بین مسئولان کشور خاطرنشان کرد: در پسابرجام می‌بایست با جدیت، قوانین دست و پاگیر بروکراسی، تولید و توسعه اقتصادی کشور را برداریم و دولت را تا می‌توانیم کوچک کنیم.

وی با اشاره به فراهم شدن بستر کار و کارآفرینی در گفت: ایجاد اشتغال در تعاونی‌ها یک سوم دیگر شغل‌ها در کشور هزینه دارد، پس باید برای توسعه آن از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد.

کلانتری با اشاره به لزوم هر چه سریعتر حل مشکلات واحدهای تولیدی کشور افزود: همانطور که پسابرجام  را با پشتکار و همکاری محقق کردیم با ایجاد روحیه مشارکت جمعی و ایجاد یک فضای با نشاط کسب وکار در سطح کشور، می‌بایست توسعه مطلوب اقتصادی را هم محقق کنیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت اقتصادی هیات‌های تجاری خارجی که وارد کشور می‌شوند گفت: می‌بایست برای این هیئت‌ها برنامه داشته باشیم و با ارائه پروژه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های‌های خود از سرمایه‌های خارجی و همچنین سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم.

کد خبر : ۳۴۵۳۳۴