خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

ضرورت توجه به تقویت حمایت‌های اجتماعی کارگران در دوران پسا تحریم

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۱۴۳

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی می‌گوید در دوران پسا تحریم با به اجرا درآمدن برجام باید با تقویت حمایت‌های اجتماعی به وضعیت جامعه کارگری بیش از هر زمان دیگری رسیدگی کرد.

به گزارش ایلنا، «علیرضا محجوب» با اعلام این مطلب در مراسم جشنی که روز گذشته به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی از سوی جامعه کارگری منطقه اسلامشهر برگزار شده بود، گفت: بیمه بیکاری یکی از ابزارهای اصلی صیانت از حقوق کارگران است از این رو در قوانین کار و تامین اجتماعی برای ارائه این خدمات سازوکار تامین بودجه و پرداخت مقرری پیش بینی شده است.

وی با یادآوری اینکه به دلیل فراز و فرودهایی که در سالهای گذشته در مناسابت اقتصادی کشور ایجاد شده است، مفهوم بیکاری نیز متحول شده است ادامه داد: حال که قرار است رونق اقتصادی به کشور بازگردد نیازداریم تا در تدوین و تصویب قوانین به حمایت‌های اجتماعی از کارگران شاغل و بیکار بیش از هر زمان دیگری توجه کنیم.

دبیرکل خانه کارگر همچنین در مورد نیاز جامعه کارگری به خدمات درمانی گفت: موضوع درمان یک نیاز قدیمی است که هموراه تامین آن در اولویت‌ها بوده است  اما در حال حاضر بسیاری از پزشکان رویه سابق را تغییر داده و تلاش می کنند تا به عنواوین مختلف برای مراجعه کنندگان خود هزینه اضافی بتراشند.

محجوب افزود: این در حالی است که تا سال ۱۴۰۵ معادل  ۲۵ درصد جمعیت ما سالخورده هستند و این نشان می دهد که باید با همراهی دولت و مجلس کارهای اساسی در حوزه رفاه اجتماعی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز