خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم مجلس:

امکان یک عمل سیاسی تاثیرگذار برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۰۸۶

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار جامعه از اصلاح طلبان این است که لیست خود را به سرعت و در همین ابتدای فعالیت‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مشخص کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمد شیرزاد عصر دیروز در نشست ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان با نام "امید، آرامش و رونق اقتصادی" به دوره ششم مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: در دوره مجلس ششم، یک تصور عمومی وجود داشت که چهار ساله می‌توان تمام کارها را درست کرد و سروسامان داد و این موضوع باعث ایجاد یک فشار روانی بر مجلس ششم و دولت اصلاحات شد.

وی با بیان اینکه برخی به اشتباه بر این عقیده‌اند که اصلاحات استعاره‌ای از انقلاب بدون هزینه است، افزود: ما در دوران مجلس ششم یک دوران سخت را پشت سر گذاشتیم و اکنون با تجاربی که بدست آورده‌ایم پخته شده‌ایم و می‌دانیم که چه میزان می‌توان از یک اتفاق سیاسی انتظار داشت.

نماینده مردم اصفهان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حجم از ردصلاحیت های غیرقابل باور است، افزود: در فضای به وجود آمده شورای نگهبان عملاً می‌گوید که چه تند بروید و چه نروید، نباید حضور داشته باشید. پرسشی که مطرح می‌شود این است که پیام شورای نگهبان چیست؟ در جواب باید گفت که هیچ پیام و چارچوب مشخصی از طرف شورای نگهبان وجود ندارد. نه تنها اصلاح طلبان این چارچوب را نمی‌دانند بلکه اصولگرایان نیز از آن آگاه نیستند.

شیرزاد با بیان اینکه امکان اینکه به طور یکپارچه اصلاح طلبان به مجلس وارد شوند، وجود ندارد اما در این شرایط حداقل همه می دانیم که چه کسانی نباید به هیچ وجه به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه پیدا کنند، گفت: در حال حاضر امکان یک عمل سیاسی تاثیرگذار و با معنا در صحنه سیاسی برای‌مان ایجاد شده است. شورای نگهبان با رفتار غیرقابل توجیه خود، فضایی را ایجاد کرده است که جامعه قصد پاسخ به آن را دارد به طوری که در این شرایط شورای نگهبان را به اصلاح طلبان نیازمند کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مردم به درجه‌ای از بلوغ رسیده‌اند که می‌توانند تشخیص دهند که از هر موقعیتی چقدر می‌توان انتظار داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در ماه‌های قبل از انتخابات سال 92، گروه‌های اصلاح طلب از خاتمی می‌خواستند که به صحنه انتخابات بیاید و در نهایت همانطور که پیش بینی می‌شد، خاتمی به صحنه انتخابات نیامد و نگاه‌ها به سمت هاشمی رفسنجانی رفت. نظرسنجی‌های آن زمان نیز نشان می‌داد که هاشمی در انتخابات بیش از 70 درصد رأی‌ها را به خود اختصاص خواهد داد، اما رد صلاحیت هاشمی به بهانه کهولت سن، فضای جامعه را سنگین و یاس آلود کرد. در این شرایط اما جوش و خروش ویژه‌ای از دل جوانان و به خصوص از شهرستان‌ها شروع شد و آمادگی برای حضور و مشارکت در انتخابات در سال 92 شکل گرفت.

شیرزاد ادامه داد: در سیاست باید منافع روز در نظر گرفته شود و با توجه به این منافع، روش‌ها و نیروهای به کارگیری شوند همانطور که هاشمی در انتخابات 84 و روحانی در انتخابات 92 مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفتند.

وی افزود: قطعاً اگر در سال 84 نیز بینش سال 92 وجود داشت و اصلاح طلبان گرد هاشمی جمع می‌شدند، وضع کنونی کشور بهتر بود.

این استاد دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: جبهه و حزب سیاسی فعال و مؤثر آن است که در این بزنگاه‌ها قاطع عمل کند. در این شرایط اصلاح طلبان محکوم هستند که با هم به توافق برسند و یک لیست واحد ارائه دهند و در این میان هیچ گروهی نباید ساز مخالف بزند.

شیرزاد خاطر نشان کرد: برای شهر اصفهان باید یک لیست پنج نفره تهیه شود، انتظار جامعه از اصلاح طلبان این است که لیست خود را به سرعت و در همین ابتدای فعالیت‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مشخص کنند همانطور که مردم در مجلس ششم به لیست اصلاح طلبان رأی می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز