خبرگزاری کار ایران

خدارحمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد:

الزام کشف نرخ در بازار سرمایه و اعمال آن در بازار پول

خدارحمی: نتیجه ورود بانک‌ها به بورس این است که هر کدام مشکلات خود را به گردن دیگری می‌اندازند، این در حالی است که هر کدام وظایف متفاوتی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدت‌ها است که بانک‌ها به عنوان بازیگران اصلی بازار پول، درگیر  فعالیت در بازار سرمایه هستند که این مسئله موجب تداخل غیر منطقی بازار پول و بازار سرمایه شده است. صندوق های سرمایه گذاری بانک‌ها نیز به عنوان لیدر، رهبری حقوقی‌ها را در بازار سرمایه عهده‌دار هستند که این مسئله مرزهای بازار پول و سرمایه را مخدوش کرده است.

بهروز خدارحمی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در این خصوص اظهار داشت: نتیجه ورود بان کها به بورس این است که هر کدام مشکلات خود را به گردن دیگری می اندازند، این در حالی است که هر کدام وظایف متفاوتی دارند.

وی تصریح کرد: تامین مالی در بازار پول کوتاه مدت است و کار سرمایه در گردش را بر عهده دارد و بازار سرمایه تامین مالی بلند مدت را انجام می‌دهد.

خدارحمی افزود: بسیاری از ابزارها می توانند مکمل هم کار کنند البته اگر این بده بستان‌ها بیشتر باشد نتیجه هم آرمانی تر خواهد بود.

وی افزود: حتی برای اوراق مشارکت، کشف نرخ می تواند در بازار سرمایه و اعمال آن در بازار پول باشد.

خدارحمی گفت: تفکیک نقش ها باید دیده شود، ورود بانکها به بورس اوراق بهادار نباید به گونه ای باشد که هر اتفاقی که در بازار پول افتاد دلیل آن بازار سرمایه باشد و یا بالعکس.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۴۴۸۱۴