خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

ما را دور زدند/ حداد عادل پاسخگوی لیست ائتلافی باشد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، ضمن تأیید ضمنی لیست منتشر شده از ائتلاف اصولگرایان برای کرسی‌های تهران در مجلس دهم، این فهرست را نوعی دور زدن طیف سنتی اصولگرایان از سوی تندروها تلقی کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از آنا، به دنبال اعلام قبلی غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان مبنی بر اینکه «لیست تهران ائتلاف اصولگرایان» تا 12 بهمن منتشر می‌شود، در روزهای اخیر، فهرستی با عنوان «لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران» برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی و برخی سایت‌ها منتشر شد. در این فهرست، تندورهای اصولگرا و جریان‌های همسو با جبهه پایداری، سهمی نزدیک به 80 درصد دارند و طیف سنتی اصولگرایان از حزب مؤتلفه اسلامی و جامعه روحانیت مبارز، سهم حدود 16 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. جبهه یکتا و مستقلین نیز کمتر از 5 درصد در این فهرست، سهم گرفته‌اند.

کمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره صحت و سقم این فهرست به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا گفت: من نمی‌دانم چه اسامی در این لیست منتشر شده است ولی فهرستی در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تدوین شده است که از جبهه پایداری، مؤتلفه، ایثارگران و جامعه روحانیت هستند.

وی اضافه کرد: البته این فهرست، به طور رسمی از سوی سخنگو یا شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان منتشر نشده است، اما در رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های زیادی در این راستا شده است‌ که درصدی از این گمانه‌زنی‌ها در این لیست‌ها وجود دارد. مثلا بخشی از این نمایندگانی که در مجلس نهم حضور دارند، در لیست هستند.

سجادی با اشاره به اینکه «طبق آنچه در این لیست آمده است، جبهه پایداری سهم بیشتری نسبت به امثال موتلفه و جامعه روحانیت به خود اختصاص داده است»، اظهار داشت: فقط این موضوع را می‌توانم عنوان کنم، ما هم که از ثبت‌نامی‌های مجلس دهم هستیم در این لیست نیستیم. سادات همیشه مظلوم واقع می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که «سهم و جایگاه جبهه پیروان خط امام و رهبری در این لیست چگونه است؟»، گفت: جبهه جایی ندارد ولی از مؤتلفه و ایثارگران در این لیست هستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه «افرادی که این لیست را بسته‌اند باید بگویند بر چه مبنایی بسته‌اند»، گفت: باید آنهایی که فهرست را بستند پاسخ بدهند، به ویژه سخنگوی ائتلاف اصولگرایان که آقای حدادعادل است. ما در این زمینه نقشی نداریم، ولی به طور رسمی بعد از اینکه تأیید صلاحیت‌ها اعلام شد می‌توانیم نظر نهایی را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا در این زمینه آقای باهنر رایزنی‌هایی را انجام داده است یا خیر؟»، تأکید کرد: ایشان تلاش‌های خودشان را کردند، ولی ایشان یک نفر بودند، گروه‌های دیگر علی‌الخصوص پایداری، ایثارگران، مؤتلفه و جامعه روحانیت مبارز تعداد زیادی بودند. از جبهه پیروان فقط آقای باهنر بودند که ایشان نه به اعتبار جبهه بلکه به اعتبار شخص حقیقی خودشان اقداماتی را انجام داده‌اند.

سجادی درباره سهم نزدیک به 80درصدی تندروها در این لیست و کنار زده شدن طیف سنتی اصولگرایان اظهار کرد: البته این فهرست باید به صورت نهایی منتشر شود، بعد اظهارنظر کنیم. چون الان به صورت نهایی منتشر نشده است نمی‌توانیم تأیید یا تکذیب کنیم و فعلا موضع خاصی در این مورد ندارم. ولی این موضوع را می‌توانم بگویم ما که ثبت نام کردیم در این لیست نیستیم.

وی در پاسخ به این دیدگاه که «با توجه به لیست مزبور، نوعی طیف سنتی کنار زده شده و مجموعه‌هایی مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری از سوی تندروها دور زده شده‌اند»، تصریح کرد: به هرحال اسامی ما در این لیست نیست، حالا هرطور که می‌توانید برداشت کنید.

سایت خبری «الف» وابسته به احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس به نقل از «خبرآنلاین»، ذیل عنوان «لیست احتمالی ائتلاف اصولگرایان برای تهران» نوشت: پیش‌تر غلامعلی حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفته بود که ۱۲ بهمن لیست نهایی اصولگرایان در حوزه تهران مشخص می شود اما روز گذشته محمدرضا باهنر خبر داد که آخرین جلسه ائتلاف هم با نتیجه نهایی همراه نبوده و تنها ۲۷ کاندیدا حضورشان در لیست ۳۰ نفره قطعی شده است که اسامی ۲۵ تن از آنها در زیر آمده و وعده روز ۱۶ بهمن برای انتشار لیست نهایی داده شده است.

تماس‌های خبرآنلاین با اعضای این ائتلاف حاکی از آن است که ائتلاف اصولگرایان اسامی زیر را در لیست خود می‌گنجاند:

۱- سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد

۲- غلامعلی حدادعادل

۳- غلامرضا مصباحی مقدم

۴- احمد توکلی

۵- محمدنبی حبیبی

۶- علیرضا زاکانی

۷- الیاس نادران

۸- مهرداد بذرپاش

۹- اسماعیل کوثری

۱۰- حسین مظفر

۱۱- مسعود میرکاظمی

۱۲- اسدالله بادامچیان

۱۳- زهره طبیب‌زاده

۱۴- لاله افتخاری

۱۵- فاطمه آلیا

۱۶- مرضیه وحید دستجردی

۱۷- فاطمه رهبر

۱۸- مجتبی رحماندوست

۱۹- محمد سلیمانی

۲۰- سوسن صفارودی (همسر محمدعلی رامین)

۲۱- حسین نجابت

۲۲- حمید رسایی

۲۳- مهدی کوچک زاده

۲۴- محمد حسینی

۲۵- یحیی آل اسحاق

غلامعلی حدادعادل، امروز نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران گفت که این لیست تا دو سه روز دیگر به صورت رسمی اعلام می‌شود.

کد خبر : ۳۴۴۴۰۵