خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به روسیه انجام شد؛

بررسی همکاری‌های علمی و آموزشی در دیدار ولایتی و رییس کمیته آموزش دوما

نماینده، رییس کمیته آموزش دوما و رییس بنیاد روسی با ولایتی دیدار کرد و درباره همکاری‌های مطالعاتی، علمی، آموزشی و تحقیقاتی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، در این دیدار علی اکبر ولایتی با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند علمی و تحقیقاتی در جمهوری اسلامی ایران و از جمله مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی خود را برای توسعه روابط در این زمینه اعلام کرد.

نیکونف هم ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات، به ضرورت همکاری‌های پژوهشی در اعزام دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی و پژوهش‌های راهبردی در کنار آموزش متقابل زبان فارسی و روسی تاکید کرد.

ولایتی به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه برای شرکت در کنفرانس همکاری‌های ایران و روسیه در شرایط ژئوپلتیک نوین به این کشور سفر کرد و با مقامهای عالی این کشور از جمله رییس‌جمهور روسیه، دستیار ارشد رییس‌جمهور، نماینده ویژه رییس‌جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رییس و اعضا کمیته بین‌الملل دوما، نماینده و رییس کمیته آموزش دوما ملاقات کرد.

همچنین نشست مشترک با حدود 30 تن از نخبگان، اندیشمندان و مدیران مراکز تحقیقاتی روسیه و دیگر برنامه‌ها با حضور مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل برگزار شد.

 

کد خبر : ۳۴۴۳۸۹