خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان

حضور در راهپیمایی 22 بهمن مقابله با خطر انحراف انقلاب است

امام جمعه موقت کاشان حضور در راهپیمایی‌هایی مثل راهپیمایی 22 بهمن را عامل دیگری برای حفظ انقلاب از خطر انحراف از مسیر اصلی خود دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان « حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با گرامیداشت ایام دهه فجر، به ذکر برکات انقلاب اسلامی اظهار کرد: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی احیای دین به رهبری امام راحل بود به این معنا که دین به عرصه زندگی و متن جامعه بازگشت. 

وی با یادآوری شبهات و تبلیغات ضد دینی نظیر دین افیون ملت‌هاست خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همان دینی که دشمنان آن را افیون ملت‌ها خوانده و به حاشیه رانده بودند زنده کرد و به همگان ثابت کرد که نه تنها دین مایه عقب‌ماندگی نیست بلکه عامل اصلی برای زنده نگه داشتن و سعادت جامعه است.

امام جمعه موقت کاشان دومین مورد از برکات انقلاب اسلامی را نجات ملت ایران از حکومت طاغوت دانست و گفت: انقلاب اسلامی توانست یک ملت را از یوغ حکومت طاغوتیان و سلطه بیگانگان و دشمنان برهاند و اقتدار، استقلال و عزت را برای این ملت به ارمغان آورد.

اسلامی‌تبار، بیداری مستضعفان جهان را سومین دستاورد انقلاب اسلامی ذکر و عنوان کرد: با توجه به تعبیر امام راحل مبنی بر انفجار نور بودن انقلاب، باید توجه داشت که این نور چنان گسترش یافت که نه تنها مرزهای ایران و خاورمیانه را فراگرفت بلکه امواج آن تمام مظلومان جهان را نیز آگاه ساخت و قدرت مبارزه را در آنان پدید آورد.

وی آشکار شدن ماهیت پوشالی دشمن را موفقیت دیگر انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن تا پیش از این انقلاب از خود موجودی ساخته بود که کسی جرأت نداشت علیه آن حرف بزند و به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که روزی بتوان با اسرائیل جنگید و مقابل آمریکا ایستاد.

 خطیب نماز جمعه کاشان مهیا کردن زمینه برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و تأکید کرد: همانگونه که برای امام زمان(عج) قائل به غیبت صغری و کبری هستیم دوران ظهور آن حضرت نیز چنین وضعیتی دارد و اکنون در دوران ظهور صغری حضرت به سر می‌بریم چراکه دست قدرت آن حضرت در پیشبرد این نهضت اسلامی به وضوح پیداست.

اسلامی‌تبار با بیان اینکه نهضت ما نهضتی حق و الهی است گفت: دلیل این مدعا آن است که با وجود گذشت 37 سال و با تمام توطئه‌های فراوان دشمن که هر یک می‌توانست کشوری را نابود سازد، اما هیچکدام نتوانست به ایران اسلامی ضربه زند.

وی در خصوص شبهه از منحرف شدن انقلاب از مسیر اصلی خود بیان کرد: اگر این اتفاق افتاده بود باید دشمن از عداوت خویش دست بر می‌داشت اما مشاهده می‌کنیم نه تنها این دشمنی‌ها کمتر نشده بلکه روز به روز بر شدت آن افزوده می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان سپس به وظایف مردم برای مصون نگه داشتن انقلاب از خطر انحراف اشاره و عنوان کرد: حمایت از ولایت مطلقه فقیه که دشمن سعی دارد این عمود خدشه‌ناپذیر را در هم شکند یکی از مهم‌ترین وظایفی است که برای حفظ انقلاب از خطر انحراف برعهده ماست.

اسلامی‌تبار حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه عامل دیگر مصون ماندن انقلاب اسلامی از تهدید انحراف ذکر کرد و افزود: دشمن همواره سعی داشته با نقشه‌های خویش در میان جامعه ما و امت اسلامی تفرقه بیاندازد بنابراین باید از هر گفتار و رفتاری که موجب تضعیف وحدت در جامعه می‌شود پرهیز شود.

وی حضور همگانی و پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح را راهکار دیگری برای مقابله با انحراف انقلاب قلمداد و تصریح کرد: دشمن همواره سعی کرده علاوه بر تلاش برای کمرنگ کردن مشارکت مردم در صحنه انتخابات، افرادی انتخاب شوند که در خط آنها باشند بنابراین باید کسانی را برگزید تا موجب خشم و عصبانیت دشمن شوند نه آنکه این انتخاب آن را خوشحال سازد.

امام جمعه موقت کاشان حضور در راهپیمایی‌ها را نیز عامل دیگر ثابت قدم ماندن انقلاب در مسیر اصلی خود عنوان کرد و افزود: این راهپیمایی‌ها حقیقتا یک حماسه و انقلاب است و هرکدام آن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گوی آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شود.

اسلامی‌تبار، همچنین با گرامیداشت سالروز رحلت ملامحسن فیض کاشانی، وی را عالمی عامل و معلم و  شخصیتی برجسته در سپهر علم و فقاهت نامید.

کد خبر : ۳۴۴۳۷۴