خبرگزاری کار ایران

هیلاری کلینتون:

دولت آینده آمریکا نباید در عادی‌سازی روابط با ایران عجله کند

«هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات درون‌حزبی در ایالت «نیوهمپشایر» در مناظره‌ای دوجانبه درباره مسائل مختلف از جمله روابط با ایران، اظهارنظر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کلینتون با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، این کشور را حامی تروریسم خوانده و تاکید کرد که دولت بعدی آمریکا نباید برای از سرگیری روابط با تهران عجله کند.

وی افزود: «اگر دولت آینده آمریکا نسبت به عادی‌سازی روابط خود با تهران اقدام کند، واشنگتن بزرگ‌ترین اهرم فشاری را که برای تغییر رفتار ایران در اختیار دارد از دست خواهد داد. رویکرد صحیح این است که واشنگتن به هر اقدامی از جانب ایران پاسخی مناسب بدهد.»

کلینتون گفت که به اعتقاد وی واشنگتن باید گام به گام پیش برود.

برنی سندرز نیز که در انتخابات درون‌سنجی اخیر ایالت «آیووا» در فاصله بسیار نزدیکی از کلینتون قرار گرفت، گفت که وی هم معتقد نیست همین فردا باید روابط واشنگتن و تهران را عادی کرد، بلکه بر این باور است که آمریکا باید روزی در این مسیر گام بگذارد؛ همچنان که چند سال قبل عده زیادی صحبت از عادی‌سازی روابط با کوبا را «احمقانه» می‌دانستند، اما در نهایت شرایط تغییر کرد.

وی نیز با تکرار برخی ادعاها، ایران را «حامی تروریسم در سراسر جهان» دانست و تصریح کرد که گفت‌وگو با دشمنان کاری است که آمریکا باید انجام دهد.

 

 

 

کد خبر : ۳۴۴۳۶۱