خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار ایرانیان مقیم انگلیس:

انتخابات سال ٩٢ ناکارآمدی تحریم‌ها را به غرب اثبات کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی کمک به سوریه در لندن به سر می‌برد شب گذشته در نشستی صمیمانه با جمعی از ایرانیان مقیم انگلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در سخنانی در نشست ایرانیان مقیم انگلستان، با بیان اینکه توانستیم تحریم‌ها را ناکارآمد کنیم، گفت: مقاومت مردم ایران و مشارکت گسترده آنها در انتخابات سال ١٣٩٢، ناکارآمدی تحریم‌ها را به غربی‌ها اثبات کرد.

او ادامه داد: غرب به این نتیجه رسید که جز با زبان تکریم نمی‌تواند با ملت بزرگ ایران صحبت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امیدوارم با مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو، جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف عالی خود به پیش رود، اظهار داشت: شکسته شدن بنای ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی، انسجام درونی و ایجاد فضای جدید برای رشد و پیشرفت کشور از دستاوردهای مهم تلاش منسجم و خستگی‌ناپذیری بود که تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و مساعدت‌های رئیس محترم جمهوری به دست آمد.

ظریف یادآور شد: امیدوارم با تلاش و کوشش ایرانیان عزیز در هر نقطه از دنیا، قله‌های رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون یکی پس از دیگری فتح شود.

او در ادامه این جلسه ضمن پاسخ به پرسش‌های هموطنان ایرانی تصریح کرد: ایرانیان در هر کشوری جزو بهترین و برترین جوامع در آن کشور هستند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همه ما باید برای جلوگیری از ایجاد فضای اسلام‌هراسی و ارائه تصویر واقعی و رحمانی دین مبین اسلام تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: ایرانی هر کجا که باشد، عزیز است و برای ما قابل احترام.

ظریف افزود: وظیفه همه همکاران ماست که به ایرانیان خدمت‌رسانی کرده و با آنها با احترام رفتار کنند.

کد خبر : ۳۴۴۲۹۴