خبرگزاری کار ایران

ظریف در پارلمان انگلیس:

دولت عربستان مانع بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه است

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه دولت عربستان مانع عمده در مسیر پیشبرد راهکارهای سیاسی برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه است، خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد تا با کشورهای منطقه برای تامین صلح و ثبات و آرامش همکاری سازنده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف‏، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی کمک به سوریه در لندن به سر می‌برد، طی سخنانی در یک نشست در محل پارلمان انگلیس گفت: هیچ کشوری در بحث حقوق بشر نمی‌تواند مدعی باشد که کامل است و هیچ نقصی ندارد.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی در رابطه با نقض حقوق بشر در غرب به‌ویژه در ارتباط با پدیده اسلام‌هراسی و اعمال تبعیض در زمینه حقوق مسلمانان و اقلیت‌های گروهی و قومی داریم، اظهار داشت: متاسفانه دولت‌های غربی به دلیل روابط تجاری و منافع حاصله از فروش سلاح به برخی کشورهای منطقه، نقض حقوق بشر در این کشورها را نادیده می‌گیرند.

وزیر امور خارجه با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد: در حادثه منا، کمترین قصور دولت عربستان اهمال و نادیده گرفتن مسئولیت‌های ذاتی خود در قبال حجاج به ویژه حجاج ایرانی بوده است. با وجود این ما در برابر این اهمال که منجر به کشته شدن صدها ایرانی شد، رابطه را قطع نکردیم.

ظریف ادامه داد: در حادثه سفارت عربستان که هیچ تبعه سعودی کمترین صدمه‌ای ندید، ما اقدامات لازم برای برخورد با خاطیان را اتخاذ کردیم، اما آنها با بهانه‌جویی رابطه را قطع کردند.

وی با بیان اینکه دولت عربستان مانع عمده در مسیر پیشبرد راهکارهای سیاسی برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه است، خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد تا با کشورهای منطقه برای تامین صلح و ثبات و آرامش همکاری سازنده داشته باشد.

کد خبر : ۳۴۴۲۹۰