خبرگزاری کار ایران

مولازاده در دیدار با امام جمعه مشهد مطرح کرد:

وزارت کشور به دنبال اقدامات اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۱۹۳

جانشین بازرس ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور صبح امروز با امام جمعه مشهد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا ، علی مولازاده  در این دیدار با ارائه گزارشی از ستاد عفاف و حجاب کشور گفت: وزارت کشور با همکاری سایر دستگاه های متولی به دنبال اقدامات اثرگذار و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی افزود: راهکارهای پیشنهادی ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره راهنمای خوبی برای اجرای هر چه بهتر طرح های مربوط به حوزه عفاف و حجاب بوده است.

مولازاده ادامه داد : ممنوعیت استفاده از منشی خانم و نیز تفکیک جنسیتی در فضای اداری ابلاغ شده و در بخش زیادی از محیط‌های اداری دولتی و بخش‌های عمومی دولتی و خصوصی به اجرا درآمده است.

جانشین بازرس ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با بیان اینکه ساماندهی مانکن ها و لباس های نامناسب در مجتمع های تجاری و یا سازها از دیگر اقدامات خوب در حوزه عفاف و حجاب است، گفت: بازرسان وزارت کشور و استانداری ها به طور مستمر عملکرد بخش های مختلف را در این حوزه مورد ارزیابی و نظارت قرار می دهند.

حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز در این دیدار حل مسئله عفاف و حجاب را نیازمند یک پدافند فوری و قوی دانست و افزود: مسئولان باید کمی از کارهای تئوری و آسیب شناسی ها فاصله بگیرند و اقدامات عملی بیشتری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صورت دهند.

وی بر اطلاع رسانی مناسب این اقدامات تأکید کرد و گفت: اطلاع رسانی مناسب در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی می تواند در جامعه دغدغه ایجاد کند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و رفع مشکلات این امر، نیازمند یک هم افزایی ملی است.

سید کمال الدین حسینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و جلسات ستاد غفاف و حجاب استان گفت: این ستاد تاکنون 27 جلسه برگزار کرده و برای نخستین بار در کشور چهار کارگروه علمی، آموزشی، مد و لباس و رسانه زیرمجموعه ستاد تشکیل شده که به عنوان الگو به سایر استان‌ها منعکس شده است.

وی با بیان اینکه سه اصل مهم در امر عفاف و حجاب ترسیم شده است، افزود : تأثیرپذیر، الگوپذیری و الگوسازی و درون سازی سه رویکرد مهم ستاد استان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مسئله عفاف و حجاب فقط مربوط به بانوان نیست و آقایان را هم شامل می شود؛  ادامه داد: سازمان های مردم نهاد می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند به این منظور جلسات متعددی با این سازمان برای هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر برگزار شده تا از کارهای موازی جلوگیری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز