خبرگزاری کار ایران

ریاض خبر داد:

نجات زائر سعودی توسط پزشکان ایرانی در چادر هلال احمر

کد خبر : ۳۴۰۸۱

این زائر خانم که ۳۳ سال سن داشت و از شهر دمام در شرق عربستان سعودی بود، بر اثر ازدحام جمعیت در بین الحرمین دچار سنکوپ (بیهوشی) شده بود.

ایلنا: رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از نجات جان یک زائر سعودی توسط پزشکان ایرانی در چادرهای هلال احمر در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، سید علی ریاض در حاشیه بازدید از چادرهای تیم‌های ویژه درمانی گفت: این زائر خانم که ۳۳ سال سن داشت و از شهر دمام در شرق عربستان سعودی بود، بر اثر ازدحام جمعیت در بین الحرمین دچار سنکوپ (بیهوشی) شده بود.

نماینده رئیس جمهوری در جمعیت هلال احمر افزود: زائر سعودی پس از انتقال به چادر هلال احمر عتبه امام حسین (ع) در بدو ورود در شوک هایپوولمیک (hypovolemic-shock) بود و فشارخون زائر به ۵۰ میلی متر جیوه رسیده بود که با اقدامات سریع پزشکی توسط پزشکان حاذق ایرانی در چادر هلال احمر عتبه امام حسین (ع) احیا و به هوشیاری کامل برگشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از مهشید صحابی متخصص قلب و عروق که نقش بسزایی در احیای این زائر سعودی داشت قدردانی کرد.

مرکز پزشکی حج وزیارت همچنین از حضور لطف الله فروزنده، معاون امور مجلس رئیس جمهوری که به عتبات عالیات سفر کرده است، در چادرهای درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران درکربلا خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز